dagen

åh. idag har varit en jobbig dag. den började med att jag hade lite för bråttom nerför trappan hemma hos pappa och halkade de sista trappstegen. mobilen fick ännu en stor repa och mina fötter är totalt uppskrapade. sen missade jag första lektionen i kreativt skrivande också, suck. sen var hela dagen asjobbig, allmänt pissed off hela dagen vilket mina kompisar märkte och blev irriterade på. då blev jag självklart mer irriterad.

lyckades dock sluta lite tidigare och springa ner på h&m och hitta den randiga tröjan som även finns på hemsidan och en supersöt svart t-shirt liknande sak med sidenband i midjan. skitfin! (bilder kommer.. när?)

sen åkte jag och jobbade, inte direkt roligt. jag måste planera in färre jobbdagar nu framöver, annars kommer jag aldrig klara av skolan!

nu tänkte jag gå och lägga mig, ska läsa the short story "madam chantelle's chicken" tills imorrn. yay.


jobbigt..

yes, skolan är rätt körig just nu, samtidigt som jag jobbar ganska mycket. vilket resulterar i att jag är hyffsat osocial och hyffsat uttråkad. idag jobbade jag på GIF-matchen, giffarna vann, vilket är rätt kul eftersom min före detta lärare är tränare för dem :)

just nu är det världens storm utanför fönstret, det blixtrar som det aldrig har gjort här, nån gång plus att det störtregnar! wooooh! hoppas att det har gått över tills imorrn! nu flimrar datorskärmen så mycket att det känns som om jag borde lägga ner det här nu.. återkommer imorn!

sleep tight


shoppat!

63579-38963579-38863579-390

mina senaste shoppingfynd, minus ett par stövlar som ni får se någon annan gång ;)
är inte väskorna lovely så säg? älskar den stora kuvertväskan ;)

second hand-fynd (har ni hört det förut?)

ohja, shoppingmonstret har varit på G igen. idag hittade jag tre UNDERBARA väskor, ett par stövlar (vinterstövlar med foder ;D), ett superfint skärp och en söt sjal. ;D ska köpa batterier idag så bilderna kommer antagligen läggas in ikväll/imorrn. nu ska jag gå upp och hjälpa farmor göra middag! byebye, motherfuckers!

snark

jag är totalt fullbokad hela helgen, kommer knappt ha tillgång till dator. jag funderar på att börja lägga in outfits i en klump, typ alla veckans oufits på söndagar eller något sånt? eller låter det helt fel? hur som helst så kommer det att vara relativt tyst härifrån i helgen..

veckans outfits:

63579-386
enkelt för jobbet.

vitt linne, h&m
beige blus, h&m
jeans, vero moda
halsband, second hand


63579-385
snabb stadsrunda.

tunika/linne, h&m
shorts, h&m
flippisar, la redoute
skärp, second hand
halsband, second hand
väska, wedins

+ mina ipodhörlurar

63579-387
dagens skoloutfit
vitt linne, h&m
vit skjorta, second hand
fyndjeansen
stövlar, second hand
lackskärp, second hand
väska, second hand
halsband, second hand


suck

nu börjar skolan imorgon, och jag är ledig måndag, tisdag. jobbade idag, stängde. missade kvart över sex bussen och var tvungen att vänta i två timmar, tills mamma kom och hämtade mig. är lagom less nu, allt går bara åt fel håll hela tiden. det känns som om allt och alla försöker motarbeta mig på något sätt. men det kanske blir bättre framöver. jag återkommer med det. annars så kommer det lite outfit-bilder imorgon troligtvis. yeey.

nu är det nattinatti för mig. sweet dreams!

dagens outfit:

63579-384

såhär har jag sett ut idag:

vit skjorta, second hand
jeansshorts, h&m
väska, wedins
skärp, mulberry vintage
skor, second hand
scarf, second hand
halsband, second hand


sjukling

jag har åkt på någon sorts matförgiftning. har mått illa hela dagen, haft kramper och ont i huvudet. var tvungen och ringa jobbet och säga att jag inte kunde komma. fick höra nyss att chefen trodde att jag var bakis, vilket jag inte alls är. sånna småsaker kan verkligen förstöra en hel dag. gud vad less jag blir. men just för att jag är sjuk ska jag lägga in lite nya auktioner på tradera och lägga in bilder här på bloggen. :)

Jag fick dem!

63579-349

JAG FICK DEM JAG FICK DEM JAG FICK DEM! WOHOOOOOOOO!

gårdagens outfit:

63579-383

eftersom webblogg hade nått fel igår så kommer gårdagens outfit nu;

vitt linne, h&m (som mamma har missfärgat i en rosa ton..)
beige topp, h&m
jeans, levis
stövlar, bianco
väska, wedins
armband, h&m
halsband, second hand

:)


shoppingfynd

63579-381
bruna pumps med flätad kant, helt oanvända (ingen har ens gått i dom..) 35 kr
vita kilklackspumps me färgade detaljer, 22.50

63579-382
svarta, fodrade vinterstövlar, 22.50kr

mina fynd för idag :D


mah!

au, sitter här nu med Geggan och Sussie, hemma hos Sussie. snart blir det CSI, som alla tre följer, perfect ;D imorrn blir det en stadstripp till, för nu har röda korset öppnat, woho! ;D

rarra, om du läser det här, I MISS YOU MOTHERFUCKER!

vill haaaa!

63579-37963579-380

dessa två väskor skulle jag ha klickat hem sååå fort.. OM jag hade haft 10000 på fickan. men nu har jag inte det. DOH!


how to do?

åh. det ser ut som om mitt sista skolår kommer att vara totalt fullpackat. skolan kommer att ta upp mycket tid, sen kommer jag kanske ha en foderhäst att ta hand om, vännerna kommer såklart att vara en stor del. sen det faktum att jag kommer att ha två jobb, minimerar tid för övrigt ännu mer. det jag försöker säga är att jag kommer antagligen blogga mer sporadiskt och tidigare/senare på morgonen/kvällen. men, vi får se när vi kommer dit. just nu ska jag bara njuta av den sista ledighetsveckan.. och den börjar med jobb från 12-18... yeah!

;D

outfits of the week:

63579-377
på stan:

rött ballonglinne, h&m
fyndjeansen
väska, second hand
skor, second hand

63579-376
ännu en stan outfit:

vitt linne, zoul
grå kofta, H&M
fyndjeansen
väska, debenhams
skor la redoute
halsband, second hand

63579-375
säga hejdå till lagga-outfit:
vitt linne, zoul
vit blus, h&m
svarta shorts, h&m
skor, bianco (nya!)
väska, second hand
bälte, mulberry vintage

63579-378

randig tröja, h&m
jeans, vero moda
väska, second hand


winnerbäck

"jag skulle klara vad som helst, jag skulle aldrig säga nej. och det du anförtror åt mig ska jag anförtro åt dig."

"han ska pröva din styrka, han ska testa din moral"

helgens outfits

63579-373
lite halvt-jag-orkar-inte-festa-outfit

vitt linne, zoul
blå tröja, h&m
fyndjeansen
skärp, second hand
skor med rosetter, second hand
väska, wedins


63579-372
slapp jobboutfit:

vitt linne, H&M
blå tröja, H&M
jeansshorts, H&M
flippisar, la redoute
väska, second hand
halsband, second hand
armband, H&M

63579-374
gå på stan outfit

vitt linne, zoul
randig tröja, h&m
shorts, h&m
flippisar, la redoute
väska, second hand
bälte, second hand
halsband, second hand

ny klänning

63579-370
jag kunde inte låta den hänga kvar. den var ensam från H&M trend (som egentligen inte finns i sundsvall) jag var bara tvungen. och när den kostade 95 spänn (76% rea) så var beslutet ännu lättare att ta!


dagens outfit:

63579-371
det var bara att slänga på sig nått, för jag var jätte(och då menar jag JÄTTE!)sen till jobbet!

vitt linne, zoul
blå tröja, jc
jeans, (fyndjeansen för 75 spänn! ;D)


outfits

63579-368
dagens jobboutfit:
vitt linne, zoul
pike, ?
shorts, second hand
flippisar, la redoute
väska, wedins
armband, h&m


63579-367
vitt linne, h&m
tunika, st tropez
jeans, diesel
flippisar, la redoute
väska, wedins


63579-366
linne, h&m
kofta, h&m
shorts, h&m
väska, wedins
skor, second hand

63579-369
linne, zoul
pike, ?
jeans, nya från stadium (75 kr!!!!!!)
flippisar, la redoute
väska, wedins
armband, h&m


fynd

63579-365

mina stövlar och min väska. stövlarna kostade 250 kronor. (ursprungligen 800!)


inkompetent

eftersom min bror är totalt inkompetent så blir det inga bilder whatsoever idag. alla bilder kommer istället imorrn. två dagars outfitbilder och bilder på mina fynd kommer alltså imorgon. yeehaaw.