No more drama

Hey, eftersom jag jobbar från 8 till 16 imorrn och åker till Sthlm direkt efter det så blir det här troligen sista gången jag bloggar tills fredag alternativt lördag. Jag måste sova nu, men alla som inte ska med till Tallin får ha det så jävla bra hemma eller var de nu ska vara så syns vi så fort som möjligt. Jag ska iallafall ha så kul jag kan :D

Ta hand om er! :D
PUSS

Tallin

image1005
Nu är det inte långt kvar till jag och min klass åker på klassresa. Den går med Tallink till Tallin på tisdag. Jag längtar så grymt mycket, det ska bli skitkul! Jag, Madde, Satina och Jossan ska åka ner till Sthlm på måndag för att möta upp Jejje och Sussie. Men innan dess så ska jag jobba en dag i Nolby och en dag på Bolagsverket. Allt för pengar ;)

Nu ska jag städa rummet så att pappa blir glad ;)

Dagens:

Onsdag:

Vitt linne, H&M
Grön tröja, Gina Tricot
Jeans, Zara
Skor&väska, Second hand
Sidenband, Ohlssons tyger

Fredag:

Röd tröja, Gina Tricot
Jeans, Zara
Kavaj, H&M
Skor&väska, Second hand

Armband: Marbella, Indiska och Lanzarote :)

Nötknäckarna

De två senaste dagarna har spenderats på skolan med nötknäckarna. Det är en tävling för alla treor där man tävlar om vilken klass som får gå ut fyra på trappan. Det var faktiskt en kul grej, men inget som jag brydde mig speciellt mycket om..

Jag börjar nog äntligen fatta att jag ska ta studenten om två veckor. Helt galet sjukt, men det är sant. Vi har ingenting kvar i skolan, jag har börjat jobba på riktigt och allting är bara surrealistiskt. Men man vänjer sig nog.

Nu ska jag till min kusin som fyller 18 och fira. Woho! ;)

Ny design

Nu har jag fixat och trixat litegrann med bloggen och jag är faktiskt nöjd. Blir väl kanske att jag ändrar till något mer somrigt sedan, men det här får duga för nu :)

Vad tycks?

Shopping?



Dessa tre skulle jag klicka hem från Asos om jag hade råd. Superfin hallonröd tunika, silversandalerna jag har letat efter och en supergulligt robothalsband!

Me like!

Happy Birthday

image995

Jag har totalt missat att min blogg fyllde 1 år i söndags! Happy Birthday ;)

My life so far

Hey, nu är det två veckor och två dagar kvar till studenten. Läskigt men  samtidigt sjukt skönt. Det är ju det här man har gått och väntat på i flera år! Ikväll tänkte vi börja bygga upp rätt stämning, det blir kubb och fest hemma hos ankan. Vi gillar ankans tak, det är mysigt. Det blir nog lugnt för mig dock eftersom jag ska jobba imorrn. Hej och hå vad tiden kommer gå fort. Jobb, Tallin och den sista gymnasietiden kommer att vara borta på vad som känns som sekunder. Men sen börjar ju livet! ;)

För jordens barn

image994

Hittade den här droppen hos
Vintage-jessica och jag tyckte att det var en bra grej. Kopiera droppen och lägg upp den på din blogg så visar du ditt stöd och din sympati för alla barn ute i världen som blir utnyttjade på olika sätt. Visa att du bryr dig!

Bilder

Nu har jag lagt upp bilder från både mösspåtagningen och balen. La in balbilderna på det gamla inlägget så ni får kika på dem där :)

Mösspåtagningen

Här kommer lite bilder från mösspåtagningen, på Ankans tak :):)


SPin3a!



Jag tyckte det var kul att undersöka hur taket såg ut ;)

Studentbalen 2007

Förberedelserna inför balen började redan klockan 12, hemma hos Madde. Jag gav mig på det evighetslånga projektet att locka mitt hår. Det tog närmare 2 timmar. Vi blev lite stressade eftersom Madde hade sminktid klockan 2... jag följde med och tittade påoch väntade tills det var min tur. Jag blev jättenöjd med mitt smink och kände mig riktigt laddad när vi traskade hem till Madde igen. Vi hoppade i klänningarna och begav oss upp på Södra Berget. Vi minglade, pratade med kompisar och lyckades till och med hitta till vårt bord.

Maten var riktigt god och talen var underhållande. Speciellt en viss persons hyllningstal till sin klass. Jag satt seriöst och sa "Vad gör hon, vadhåller hon på med??" under hela talet...

Mellan varmrätt och efterrätt så sprang jag, Sussie och Madde upp och knäppte kort. Jag lägger väl upp en skannad version när vi har fått hem dem.

Vi dansade, skrattade och inhalerade alldeles för många heliumballonger. Träffade en massa gamla kompisar och det var så himla roligt! Jag ångrar inte en sekund att jag gick på balen för jag hade riktigt roligt!

'

Uppd. Bilder från balen! :)

Vad är väl en bal på slottet?

image986
Såhär såg jag ut på balen igår, Klänning från Vero Moda, hemmasydd tyllkjol, pumps och väska från Spanien. Me like. En mer utförlig beskrivning av balen kommer senare ikväll :)

Dagens:

Tisdag:

Vit tunika, Mari Phillippe vintage
Vit klänning med spetsdekorationer, Second hand
Leggings, H&M
Svart sidenband, Ohlssons tyger
Skor och väska, Second hand

Onsdag, mösspåtagning:

Vitt linne, H&M
Vit blus, H&M
Jeans, Bershka
Skor och skärp, Second hand

Torsdag:

Vit tunika, Mari Phillippe vintage
Blå tunika, H&M
Kofta, H&M
Leggings, H&M
Skor, väska & skärp, Second hand

Nu börjas det

image982
Här är en bild från vår mösspåtagning igår. Vi i studentkommittén stod längst fram på scenen och det var helt surrealistiskt att stå där och titta på alla människor i studentmössa. Nu känns det verkligen att studenten är här och det ska bli så himla skönt att bara släppa skolan. Hej och hå! Imorgon är det bal och jag har inte sytt klart min tyll-underkjol.. Oops! Men det blir ikväll det. Imorgon ska jag på jobbet en snabbis och sen hem och byta om, på face för sminkning och sen upp på Södra berget för att hjälpa till med förberedelserna. Det ska bli så himla kul!!!

Nu tänkte jag plugga lite, sen blir det syjunta och sen ska jag faktiskt sova. Det ska bli så overkligt skönt att få sova ut, vilket jag inte har gjort på två veckor.

What goes up must come down

Nu börjar jag verkligen få koll på vad jobbet går ut på. Fick sitta och svara i telefon i två timmar idag och det gick faktiskt jättebra! Sakta men säkert börjar livet ordna upp sig. Enda problemen är att jag är sjukligt trött och att jag knappt har tid för något annat än jobb och plugg. Men det blir snart bättre  och jag ska sova ut i helgen, så jag kommer tillbaka som en ny människa! :)

Men nu är det dags för plugg till ett muntligt prov i internationella relationer ;)

Dagens:

Torsdag:

Vitt linne, H&M
Rosa kofta, Indiska
Jeans, H&M
Skor&väska, Second hand

Fredag:

Vitt linne, H&M
Blommig blus, Second hand
Kofta H&M
Jeans, Zara
Skor, Wedins

Lördag:

Vit tunika, Mari Philippe vintage
Röd tunika, Gina Tricot
Leggings, H&M
Pumps&skärp, Second hand

Söndag(idag):

Vit tunika, Mari Philippe vintage
Svart linne, H&M
Leggings, H&M
Jacka, skärp&väska, Second hand

Working 8-5

Efter fyra dagar på jobbet så börjar det kännas som om jag har fått lite pejl på vad det handlar om. Miljoner koder ska memoreras och vi ska veta skillnaderna mellan kommanditbolag och aktiebolag. Det är sjukt mycket att komma ihåg men samtidigt är det sjukt roligt. Kollegorna är jättesnälla och det känns som att det här kommer att bli sjukt bra! Nu är det dock dags för plugg till morgondagens filosofiprov, hej och hå..

Time flies by

Hej och hå. Tid för att uppdatera nu när projektrapporten äntligen är inlämnad! Jobbet är ungefär hur kul som helst även fast det är sjukt mycket vi måste veta. Men det är bra kunskap och alla kollegor gör det ännu roligare! Något som inte är så kul är att jag inte har tid för nästan något annat än jobb och plugg. Men det är sånt man får ta. Längtar dock till den 25 juni då jag får min första lön! Nu ska jag däcka och sova "ända" till klockan 7. Godmorgon, godmorgon!

Shopping


Klänningar från Ellos, 74.50 kr samt tunika för 179 kr. Billigt och extremt bra ;)


Lacoste-tröja från Röda Korset, 50 kr också billigt och extremt skön!

Dagens:

Lördag:

Vitt linne, H&M
Vit tunika, Ellos
Jeans, Zara
Skor, Faith
Skärp, Second hand

Söndag:

Vitt linne, H&M
Kofta, H&M
Jacka, H&M
Jeans, Zara
Scarf, H&M

Måndag: (Första dagen på jobbet!)

Vitt linne, H&M
Tunika, Ellos
Fyndjeansen
Kofta, H&M
Skor, Faith

Tisdag:

Svart linne, H&M
Kjol, använd som linne, Indiska
Jeans, Zara
Kofta, H&M
Väska, Wedins
Skor, Oysho

Tjejsnack v. 19 - Flört & Dating

· Vad är ditt bästa flörttips?
Att vara glad, le och vara sig själv
· Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jaa, jag gör nog det..
· Vad är det första du lägger märke till hos en kille?
Ögonen och stilen.
· Har du provat nätdating?
Inte direkt..

Sheer luck

Essay MVG-

Test 48 = VG+ (M= 50)

 

Get well! Hope to see you soon!

Lotta


Puh!

Hej och hå, dagarna bara rinner förbi. Jag har sjukt mycket att göra i skolan vilket resulterar i att jag har noll tid för annat, inklusive bloggen. Nu ska jag  börja jobba på måndag också så bloggen kommer nog att läggas på is ett tag, jag kommer blogga mer sporadiskt och när jag har tid. Fördelen blir ju att jag bloggar jättemycket när jag väl har tid ;)

Sen har jag några planer för bloggen, men det får bli i framtiden. Nu har jag helt enkelt inte tid.

Dagens:

Måndag:

Vitt linne, H&M
Blommig blus, Indiska
Kofta, Gina Tricot
Jeans, Bershka
Skärp, H&M

Idag:

Tröja med marint stuk, Second hand
Jeans, Bershka
Jacka, H&M

Valborg - the pics


Some of my beloved friends. Är dom inte snygga så säg? ;)


Vi var tydligen på Broddway, det tyckte jag var kul eftersom vi befann oss mitt ute i ingenstans.. ;D


Jag&mina naturbilder ;) Plus Maddes superläskiga uggla. Hua!

Se dog min kamera och det var nog lika bra det...:P

Party, party people

Ja.. Gårdagen, var ju som den var.. Ännu en kväll i sällskap av en bil och ett gäng onyktra personer. Men jag hade kul, faktiskt. Mycket trevligt folk hemma hos Sofie. Dock så blev det mindre kul när vi skulle sova och två personer totalt förstörde min skönhetssömn, men det är smällar man får ta.

Morgonen spenderades med promenader med vovve, städning och kortspel. Nice.

Två citat från gårdagen:

M: S, dödar du mig ifall jag åker hem nu?
S: JA!
M: Äh. Jag överlever..

R: Aschå, jag tycker verkligen synd om hororna.

Alla börjar asgarva
R: Jamen.. jag gör ju det!