shoppat

63579-283
63579-282
63579-284

bild 1: sidenscarf från italien, armband, blått skärp med utskurna fyrkanter, brunt skärp med flätade detaljer, allt second hand
bild 2: svart väska, brun messengerväska och svarta flats med rosett, allt second hand
bild 3: prickigt linne, rosa/vit-randig tröja, blå/vit-randig tröja, allt från second hand

dock så har jag några smultron kvar som jag sparar tills de är helt omgjorda ;)


dagens outfit:

63579-281
körde en liten favorit i repris ;)

svart linne, h&m
svart klänning, asos
brunt skärp, second hand
väska, second hand


jobbig dag

kan äntligen slappna av efter en väldigt jobbig dag. blev uppkörd klockan 06.45 för att bli inskjutsad till lägenheten, där jag upptäckte att min "sagan om de två tornen"-dvd var trasig (den är en av mina absoluta favoritfilmer) så jag fick kolla på pirates of the carribbean istället. klockan 9 begav jag mig ner på stan för att vaxa benen. klockan 10 var jag på väg ner till bussen med rödprickiga och ömmande ben. städade tre trappuppgångar och gick till lägenheten där jag såg klart pirates. klockan 12 var det dags att bege mig till jobbet. var så less när jag kom dit, och det blev inte direkt bättre där.  nu känner jag bara att jag vill ha en shoppingtur deluxe och en fet jävla chokladkaka.

morgondagen kommer antagligen inte bli mycket bättre, men på torsdag ska jag dra en repa på erikshjälpen.

nu tänkte jag leta igenom köket efter något onyttigt.. ciao!


dagens outfit:

63579-280
vitt linne, h&m
vit t-shirt h&m
vit kofta, second hand
jeans, gul och blå
väska, second hand


godnatt-time

eftersom morgondagen kommer att börja tidigt (redan 07.00) så kanske det är bäst att jag går och lägger mig snart. jag ska vaxa benen 09.45, sen ska jag städa trappuppgången (har två jobb), senare kanske jag hinner med en kort tur till erikshjälpen i bosvedjan.. sen bär det iväg till nolby och kiosken. senare på kvällen blir det slappning med sagan om de två tornen som jag ska börja se ikväll om jag får låna pappas dator.. (vi har ingen dvd-spelare installerad i min bärbara).

nu ska jag kolla över min ekonomi lite snabbt och se om jag har råd med en snabb weekendtripp till paris eller london. yeehaw!

min ellifant

63579-279
den här sötnosen hittade jag på indiska förra veckan, han var på rea och jag kunde bara inte lämna honom ensam i affären ;'(


dagens outfit:

63579-278
vitt linne, sisters
grönt linne, bikbok
jeansshorts, vero moda
och så syns min bikini därunder ;)


tröttsamt

det börjar bli liiite jobbigt att inte ha internet hos mamma, men det är snart slut på det nu.. modemet är fixat och snart kopplas bredband in! sen så åker jag till pappa idag, så från och med nu så bloggar jag för fullt! varje dag ;D outfiten kommer senare idag :)

nu ska jag gå ut och sola, för det är jättesoligt och varmt ute!

betyg

fick nyss veta det sista betyget.. mvg i engelska b! skönt vill jag lova! nu kan jag njuta extra mycket av den här kvällen! :D

midsummer's eve

tillfälligt tillbaka.. sitter hemma hos gabrielle och väntar på skjuts till jessica. aaoow. fest ikväll, och jag och gabrielle ska springa ut och plocka sju olika sorters blommor inatt. wehoo.

jag återkommer väl antagligen ikväll, dock med reservationer för tangent-slirningar... ;)

ha en bra midsommar allihop!

dagens outfit:

63579-277
suddig bild, i know... men jag hinner inte knäppa om den..

vitt linne, h&m
kavaj, second hand
jeans, vero moda
väska, väskshopen

nu blir det här (troligtvis) sista inlägget tills på lördag... men jag gör mitt bästa för att smita in med ett inlägg så snart som möjligt :)

tills dess, ha det bra!


no internet

jag har fortfarande inget internet varken i lägenheten eller hos mamma.. alltså kan det bli så att jag inte kommer kunna blogga förrän på lördag. jag vet dock inte säkert. men jag gör mitt bästa för att komma tillbaka så fort som möjligt.. och det här blogguppehållet blir absolut inte lika långt som det andra.. ;D

och så postar jag ju dagens outfit imorrn bitti, om jag orkar ;)

second hand shopping

63579-27563579-27463579-27363579-27263579-276

bild 1: blå/vit-randig oversized myströja
bild 2: underbart vitt, långt linne med knyt. (I-LOVE-IT!)
bild 3: vit blus, också liiite oversized
bild 4: underbar mönstrad kavaj. perfekt med ett långt vitt linne under! :D
bild 5: kofta som inte ska vara knäppt egentligen..

omgörning på g2!

63579-270
såhär ser klänningen ut nu

63579-271
och såhär kommer den se ut ;D

omgörning på g!

63579-268
såhär ser klänningen ut nu

63579-269
såhär ska den se ut efter lite omsömnad ;)

nya skor

63579-26763579-26663579-265

vita pumps, enkla och nyklackade

bruna pumps med tjockare klack och rosett bak

blå sandaletter i olika nyanser


shoppat

63579-26363579-26263579-26163579-264

sidenband, nya skärp och en sjal inhandlades idag på second hand och på flitiga fbingrar :)


ny väska

63579-25963579-260

ny väska som jag hittade på second hand blir superfin med ett märke som går att stryka på ;D ni får se resultatet sen när det är klart ;)


hjärta till lägenhet

63579-25763579-25663579-25563579-258

kylskåpsmagneter, nyckelskåp, griffeltavla och toalettskylt hittade jag och mamma på en panduro-affär! i love them och det kommer bli jättefint i lägenheten (som ni kommer få se snaaaart ;D)


h&m-beställning

63579-25363579-25263579-25163579-25063579-254

bild 1: svart och vit t-shirt
bild 2: röd kjol
bild 3: rosa och svarta leggings
bild 4: vitt och svart, långt linne
bild 5: fempack trosor


outfits:

63579-248
gårdagens:

vitt linne, h&m
svart t-shirt, h&m
jeansshorts, vero moda
svarta pumps, second hand

63579-249

rött linne, mq
svart skärp, second hand
jeansshorts, vero moda
svarta pumps, second hand


cluts

oh ja. glömde usb-kabeln till kameran så jag får varken in dagens outfit eller mina shoppingfynd. blä. det kommer däremot imorgon. möjligtvis med ännu fler fynd då jag tänkte ta mig en liten tur till en ännu outforskad second hand affär i närheten ;D

nu är det middag, kycklingsallad med mozzarellaost och tzatziki. yummie! :D

blir kanske något fler inlägg ikväll, men remember.. jag har endast modem här ;)

kul

jag, pappa och lillasyster kollar på frankrike - sydkorea

kommentator: och så byter dom ut *något franskt namn*
jag: vem bytte dom ut sa han?
lillasyster: jag tyckte att han sa lill-thord...

lovely necklace

63579-247

det här halsbandet måste jag nog nästan klicka hem.. hmm... ;)


jobba

åh, vad skönt det är att inte vara så beroende av pengar. att göra vad jag vill utan att egentligen behöva ry mig. har jobbat rätt mycket nu den senaste tiden, så kompisar och eget liv har hamnat lite i skymundan. jag ska bättra mig nu hade jag tänkt, höra av mig mer och umgås mer. jag lovar. och så ska jag försöka blogga så mycket som möjligt nu när jag bara har bredband hos mamma. men man gör det bästa av situationen, eller hur? ;)

nu blir det grillat till middag och senare "den gröna milen" som går på trean ikväll. :)


dagens outfit:

63579-246
svart linne, h&m
randig tröja, h&m
kjol, second hand
skärp, second hand


nya skor

63579-24563579-244

jag fullkomligt älskar de här skorna. rött lack med en rosett på. underbara or what? plus att jag hittade ett skärp i samma färg! halleluja!



gorgeous

63579-243
de här skorna var så himla fina! finns på asos. ;D


sommaaar

63579-242

knäppte en massa kort när jag satt ochh väntade på bussen, och det här är bara så sommar! dock så längtar jag till onsdag då jag ska klippa mig. skööönt! :D

shoppinglista

SKOR:
Vita ballerinaskor, Vita sneakers, Svarta sneakers, Vita pumps, Svarta pumps, Rosa pumps, Guldiga pumps, Leopardballerinas, Svarta stövlar, Gummistövlar, Röda pumps, Grå pumps och Vita loafers.

ÖVERDELAR:
L
ängre baslinnen i vitt, svart och grått, Bas t-shirts i vitt, svart, blått, grönt , grått och rosa, Hoodies i vitt, grått och svart, Koftor i vitt, svart, rosa, grönt och blått, Långärmade tee's i vitt, svart, grått, blått och rosa.

YTTERKLÄDER:
Skepparkavaj i marinblått eller beige, Svart kort kavaj och Vit kort kavaj

NEDERDELAR:
K
näkorta jeansshorts, Svarta lårkorta shorts, Cityshorts i marinblått och svart, Jeanskjol, Röd kjol, Vit klockad kjol, Mörka stupisar, Ljusa raka jeans, Baggyjeans, Surfshorts, Färgglada korta shorts

BIKINI:
R
andig/mönstrad, Svart vanlig och en Vit

VÄSKOR:
M
arinblå, ljusblå eller svart Longchamp, Svart väska och Vit väska

Det här är vad jag behöver just nu. Tänkte leta lite second hand efter allt det där ;)

nya shorts

63579-241

vita shorts med en avtagbar sjal eller vad man ska säga ;P jag gillar dem, men jag måste köra lite ben innan jag visar mig offentligt i dem ;)


ny tröja

63579-240

ny tröja, som jag fick i mitt h&m-paket som jag hämtade ut idag! helt underbar är den! :D men min kamera dog innan jag hann knäppa på allt. jag fixar det tills imorrn dock ;)




dagens outfit:

63579-239

vitt linne, h&m
blå zipkofta, JC
kjol, h&m
väska, second hand

halvmulet ute, då krävs det liiite varmare kläder. ;)


väsk-shopping

63579-23863579-237

här är mina väskor som jag har shoppat, en stor vit, underbar väska (billig var den också!) köpt på väskshopen. sen är det en brun messengerväska som jag hittade på¨röda korset! ;)

miip

hann inte blogga så mycket idag tyvärr.. däremot kommer det många bilder på shoppingfynd under morgondagen och i övermorgon. jag jobbar från 12-18 så det blir morgonbloggning och kvällsbloggning ;) nu tänkte jag gå och lägga mig så att jag kommer upp överhuvudtaget imorrn :)

Godnatt!

dagens outfit:

63579-236

vitt linne, h&m
kofta, second hand
sidenband, ohlssons tyger
jeansshorts, vero moda


sorry, bilden suger men, men ;P

Be right back!

åh, jag har saknat bloggandet SÅ mycket! jag har varit borta länge och det märks! men nu ska jag komma igång igen, även om det kanske går lite trögt i början.. jag har shoppat en hel del sen jag skrev sist, så jag kommer visa en hel del fynd! sen ska jag visa bild på tröttli (islandshäst) som jag har blivit medryttare på, han är så söt! imorgon är det back to business med outfits och alltihop! om jag hittar min kamera i röran vill säga ;)

aja, det är skönt att vara tillbaka iallafall! :D

bloggpaus

ber om ursäkt för det ofrivilliga bloggpausen. har inte haft så mycket val då jag har jobbat varje dag plus att vi är mitt uppe i flytten. gosh. jag är tillbaka inom en vecka. det lovar jag. tills dess, ha det bra! ;D

dagens outfit:

63579-235
randigt linne, h&m
shorts, second hand
ballerinor, second hand
skärp, second hand

enkelt när man ska jobba ;)


hemmaaaa!

nu är jag hemma från jobbet, det gick jättebra! jag ahr varit nervös helt i onödan! kassan var superlätt att lära sig och kortdragaren var lätt som en plätt! sen att jag har hunnit plöja igenom varje modemagasin som inte är inplastat är nog bara en bonus ;D

jag orkar inte lägga upp outfiten eftersom jag hade på mig jeans och en t-shirt idag. noting interesting alltså. ;)

nu ska jag kolla på film, plugga och sova! (kommer att blogga flitigare imorrn, I promise!)

stressed out

ja, jag hinner tyvärr inte posta dagens outfit nu för jag är sjult stressad. jobbar första dagen idag så jag kommer nog inte hem förrän vid 7. aaaah, jag är NERVÖS! ;P

aja, nu måste jag springa, ha en bra dag allihopa!

dagens second hand

63579-23363579-232
det här är dagens second hand shopping, en blå kofta med plastknappar och två skärp. har letat efter ett vitt hur länge som helst!

(guuuuuud vad segt webblogg är! jag blir galen!)

shopping

63579-234

dessa muggar köpte jag idag på åhléns. supersöta och kostar endast 5 kr styck!


dagens outfit:

63579-231

randig skjorta, second hand
shorts, second hand
skor, second hand
väska, second hand
halsband,scond hand
skärp, second hand

ojdå.. bara second hand idag.. jaja ;)