Tjejsnack v 18 - Språk

·Pratar du något språk utöver svenska?
Ja, jag pratar flytande engelska och lite franska, spanska, italienska och norska.
·Vilka språk har du studerat?
Alla ovan utom norska.
·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?
Jaa, många gånger!
·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?
Absolut, speciellt i dagens samhälle som är väldigt internationellt.
·Vilket språk önskar du att du kunde?
Kinesiska, alternativt japanska.


The moppe is on fire

image955
Jag älskar motivlacket på min brors moped. Så himla coolt! Dock så ska han sälja den nu.. Om ni är intresserade så finns den
här.

Dagens:

Gårdagens:

Vitt linne, H&M
Blå tröja, H&M
Jeans, Zara
Skärp&skor, Second hand
Väska, Lanzarote

Dagens jobb:

Vitt linne, H&M
Byxor i linne, H&M
Jacka, H&M
+
Fulminen

Shopping


Ett par vita sommarskor med rund tå och hålmönster och en sötsöt sköldpadda i sandsten.. (jag vet vad ni tänker, A, J och G!)

Dagens:

Onsdag:

Klänning med fickor, Indiska
Svart linne, H&M
Väska, Second hand

Torsdag:

Vit tee - H&M
Svart klänning, Gina Tricot
Stövlar, Second hand
Väska, Lanzarote

Hörs, syns, heeej!

Hey, min sommar är grymt mycket räddad! Det var om jobbet dom hade ringt igår och jag fick det! Så nu kommer jag att vara rich bitch heeela året och det känns SÅ bra! Idag var jag och lyckorusshoppade lite smått. Ett par skor från Röda Korset, en supersöt sandstenssköldpadda och batterier. Nice! Nu bär det av in till stan, ska spendera kvällen hemma hos Madde för imorgon är det pussling med balplaceringarna.. Jag lovar att jag lägger in bilderna på shoppingen imorgon, för ikväll har jag varit så pass klantig att jag glömde kameran i lägenheten..

Nej, nu måste jag dra mig! Hörs, syns, heeej!

Not so much

Blev nyss lurad av pappa. Jag trodde att dom hade ringt från Bolagsverket om jobbet, men då var det ju pappa som hade ringt "kom han på" efter typ en halvtimme.  Schysst passning! Aja, ikväll blir det städning av lägenhet. Det ser verkligen ut som ett bombnedslag nu. Hua! Anyway, I gotta go! Bloggar mer imorrn troligtvis!

Min favorit

image948
Caridee är verkligen min favorit i Top Model. Jag satt och bet på naglarna igår när hon var påväg att åka ut. Men det gjorde hon inte ;) Jag tippar på Caridee som vinnare! :D

Top Model

image947

Top Model är ett av alla miljarders program som jag faktiskt tycker om. Det finns inte så många. Top Model, Angel och Grey's litegrann. Men sen kollar jag inte så mycket faktiskt. Otroligt men sant. För några år sen var det allt jag gjorde. Kollade på tv. Tråkigt. Menmen, nu är det Top Model! I gotta go!

Nice day, today!

Förkylningen är nästan över, nu har jag bara torrhostan kvar. Plus att jag tror att det gick bra på nationella. Hoppas det iallafall. Slutade jättetidigt, vid elva. Hann umgås med tjejerna i ett par timmar, låg på Jejjes altan och solade, så varmt var det! Vi hann ner på stan också, där jag fick ett väldigt trevligt samtal.. Jag har fått jobb på Max! :D Jag vart så himla glad när jag fick det så jag bara stod och hoppade typ! Nu är sommaren räddad i princip!

Nu ska jag ta ett bad, plugga lite och bara mysa!

I'm still sicko'h!

Yes. Idag har jag dock varit på arbetsintervju på Max, vilket jag tyckte gick bra.. Gick på skolan senare vilket jag ser nu var ett.. inte så smart drag. Är dubbelt så täppt i näsan som jag var igår plus att jag har hosta och 37.9 graders feber (för mig som brukar ha runt 36-35.5 så är det rätt mycket..)

Hatar att vara sjuk! Jag måste gå på skolan imorrn också eftersom det är nationellt prov i svenska b. KUL!

Längtar till helgen då allt förhoppningsvis är över!

Söt sommarklänning

image946

Den här söta sommarklänningen vill jag glida runt i nu till sommaren. Med svarta flats och en svart väska. Lovely!

Jag har hittat den!

image945
Här, gott folk, ser ni min (förhoppningsvis) blivande studentklänning. Och den kommer "bara" kosta mig 500kr.  Hoppas, hoppas, hoppas att pappa ger med sig! (A) Visst är den gorgeous?

Sick'oh

Är sjuk idag. Typiskt. Just den veckan då man har som mest i skolan och privat. Gud vad jobbigt. Om man ser på saken från den ljusa sidan hinner jag väl kanske plugga litegrann, kan man ju hoppas..

Nu måste jag ta mig till köket och få i mig någonting ätbart, jag svälter snart ihjäl!

Shoppat


Superfin tavla med hästar, ram och ljuslykta från Erikshjälpen


Superfina sommarskor och två skärp från Erikshjälpen

Dagens:


Svart linne, H&M
Svart topp, Åhlens
Jeans, Zara
+
Kavaj, skärp, väska och skor, Second hand


Svart linne, H&M
Brun kofta,MQ
Jeans, Bershka
Skärp, Second hand
Mössa, H&M

Lite skumma "poser" den här gången, men jaa..

Tonight's the night

Yes, ikväll blir det grillmys med tjejerna. Trevligt värre. Gårdagen spenderades hemma hos Sussie, med Risk. Gick inte så bra för mig. Madde och Sussie var mer erfarna, jag får skylla på det.. ;)

Nu måste jag börja bege mig mot lägenheten för att ta med diverse nödvändigheter, som kläder och pengar.

Ha det så bra!

Beställning

image935
Har nyss postat en beställning på Ellos. Hittade sjukt mycket fint till sjukt bra priser, men jag lyckades sansa mig och beställde bara det här. Plus att jag fick 50% på den dyraste varan, så det blev riktigt billigt faktiskt (eller vad säger du pappa?). Nu måste jag sussa kudden på direkten, annars orkar jag aldrig upp till stallet imorrn.

Min senaste second hand-shopping får nog vänta till på måndag eftersom jag såklart lyckades glömma både kamera och sladd i lägenheten..

Finns här!

image934
Har för mig att det var någon som frågade vart jag hade köpt mitt röda linne med rosett (identiskt med det på bilden).. Det var från H&M, denna kopia finns på Ellos för 199 pix, om någon är intresserad.

MIG VILL HA!

image933
Varför, varför, varför är inte jag rik? Jag vill ha dessa sötnosar till studenten men dom kostar över 2000 kronor.. DOH!

Datorkrasch

Yes. Det är så att min dator har lagt ner. Igen. Nu sitter jag hemma hos Madde och väntar på att hon ska bli klar så att vi kan åka till mig. Ikväll blir det nyktert party för min del, kanske inte så nyktert för resten av tjejerna. Hoppas på en rolig kväll i vilket fall som helst :)

Dagens och min senaste shopping kommer antagligen imorgon, men absolut senast söndag! 

Ha det bra!

Girly, girly


Yay, nu börjar jag bli lite smått nervös inför min arbetsintervju. Jag vet inte hur det kommer vara. På Donken var det skitskumt, men nu är det ju ett lite mer seriöst företag.. Är lite rädd faktiskt. Men om det skiter sig totalt så har jag iallafal Max-intervjun nästa vecka också..

Jaja, nu ska vi (jag och Maddemongo) åka till Jejje och umgås lite innan vi ska på studentkommittémöte klockan 12. Yes. Nu hade jag tänkt gå och hoppa på Madde som ligger och sover. I am evil. (6)

Dagen D

Oh lord, stressig dag. Gick upp tidigt för att plugga religon - scientologi. Helt wacko religion så jag gav upp. Åt mozzarella/skinka-macka. Sen var det inte så mycket mer. Imorgon blir mer spännande dock. Ska på möte med studentkommittén och sen blir det arbetsintervju på bolagsverket.

Nu ska jag kika efter lediga jobb och sen skriva klart cv/personligt brev till svenskan. Godnatt!

Asos-rea

Jag tycker generellt att de flesta reor är hyffsade när det gäller internet-butiker, men jag lyckas alltid hitta något på Asos! Här är mina senaste fynd och jag vill ha alltihop!

1. Underbar klänning som skulle vara perfekt i sommar!
2. Söt blus med blommor!
3.Supersöt klänning med knyt i ryggen
4. Enkel rosa tee, perfekt till jeansshorts!


1. Söta ankelboots!
2. Pumps med gulkedja, party!
3. Mary-Jane ballerinor!
4. Svarta, höga pumps, precis vad jag behöver!


1. Vit, rymlig väska!
2. Kleinblå, liten partyväska, kan vara skitsnygg om man matchar den rätt!
3. Svart väska med kedjor, perfekt med en massa fack!
4. Rött, flätat skärp (inte för att jag behöver fler..)



1. Jorgubbsörhängen! Supersöta!
2. Halsband med rosett, jag som är galen i rosetter!
3. Sött äpple!
4. Fina ballerinaskor, jättefint till sommaren!

Dagens:


Väldigt jättedålig bild, men jag har inte tid att knäppa en ny..

Vit t-shirt, H&M
Korallrosa tunika, Catalog
Jeans, Zara
Sidenband, Ohlssons tyger
Väska och skor, Second hand

Insomnia



Yes, här kommer ett antal bilder från i söndags/måndags. Vi var i Maddes (blondinens) stuga och hade allmänt trevligt. Förutom att jag inte sov mer än 45 minuter.. Det var faktiskt lite läskigt, jag som alltid (och då menar jag alltid) kan somna låg vaken i en och en halv timme och sen gav jag upp och gick ut. Spelade patiens och knäppte naturbilder. Så jaa, dom första två är från typ.. klockan 6 i söndags morse.. Nice.

Nu ska jag och Madde fortsätta plugga till vårt scientologi-prov. Helt störd religion. Aja. Ska ge upp nu..

Tjejsnack v16 - Snacks och snask

Chips eller godis?
Beroende på, men oftast godis. Fast chips och tzatsiki är jävligt gott!
Absouta favoritgodiset?
Jadu.. Daim.. eller choklad i överlag.
Lösgodis eller påse?
Påse/förpackning!
Lakrits, sött, salt eller syrligt?
Sött.. eller visst är choklad sött?
Favoritsnackset?
Chips med tzatsiki

Dagens:


Imorgon kommer jag se ut ungefär såhär:


Vitt linne, H&M
Svart tröja, zara (inte den på bilden)
Kofta, Gina Tricot
Jeans, Zara
Ankelboots, Asos
Skärp, Second hand

Today is gonna be the day

image909
Yes, idag kommer jag också att åka till stallet. Jag och Trölli ska ut på en tur. Sen blir det firande hos mormor och till sist  kanske ett besök i Maddes stuga. Morgondagen blir spännande, då jag ska jobba på GIF-matchen som servitris. Yey!

Dagens:

Torsdag:

Vitt linne, Gina Tricot
Gult linne med prickar, H&M
Kofta, H&M
Jeans, Bershka
Väska och skärp, Second hand

Lördag (idag):

Vitt linne, H&m
Svart blus, Indiska
Jeans, Zara
Skärp, Second hand
Ballerinor, Indiska

two days, no rest

image905
Härligt blå himmel utanför fönstret. Jag är precis på väg ut, ska hem till Madde. Senare bär det av till hennes stuga för lite välbehövd avkoppling. Gårdagens förfest och utgång var bland de roligaste kvällarna på lång tid! (och vi var inte på Coppers eller 360, eller inte jag iallafall)

Nu blir det dumpning av skräp och sen åker jag till Madde, uppdatering senare ;)

En dag i stallet

image903
Nu har jag och Sussie kommit hem efter en skön promenix med herren på bilden ;) En mysig skogspromenad blev det. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen beger vi oss in till stan för att träffa Madde. Nice ;D

Vissa bilder bara är

image902

Asos?


Supersöt tröja med fickor, stilren blus och klänning med fickor.


Jordgubbsörhängen, armband och pegasus-halsband

Jag vill ha allt!

Shopping, igen!

Hey, hey! Dagen spenderades med Jessica, Jejje, Sussie, Madde och Pankii. Började med en frukost hos Sussie för att sen åka ner på stan med Jejje. Träffade Madde och gick till vägverket. Jessica kom, vi slank in på Röda Korset där jag hittade ett par grymma oxblodsfärgade stövlar för 50 spänn! Fortsatte runt på stan och hamnade som vanligt på Waynes med en kaffe i handen. Hem och åt hos Jejje där vi även såg film sen. På andra sidan häcken - grymt kul film! Jag är verkligen barnfilmsfantast!

Nu ska jag slagga för imorrn bär det av till stallet!

Today

Dagen har spenderats hemma eftersom jag hade en "jag-är-jävligt-sunkig-och-vill-inte-visa-mig-för-folk"-dag. Åkte och tränade en snabbis och sen blev det bättre med sunkigheten efter en lång dusch. Åkte till Sussie och kollade på "Säg att du älskar mig", vilken var bra. Dock så var det lite sisådär med skådespeleriet men det är sånt man får ta när man kollar på svensk film.

Imorgon blir det antagligen promenad och "På andra sidan häcken". Me like. Aja, nu ska jag vänta på att Lagga ska ringa sen är det sängen som gäller!

Hasta la vista, baby!

Blå, blå är kärleken!


Hemma och Lanzarote, inte så stor skillnad!

Shopping!

Först shoppingen från Lanzarote:

Först är det min balväska och mina balskor, jag är käääär! De är i exakt samma nyans också! :D

Väska och sjal från Olala. Jag är KÄR i sjalen!

Vanliga jeans för 200 spänn och ett par skitfina bruna shorts, perfect till sommaren!


Shopping hemma:

Svart klänning för 50 spänn och träarmband för 15 kr styck!

Me LIKEY! :D


Going

Idag kommer alla bilder som jag inte hunnit ladda upp än! Internet har äntligen gått igång, så idag blir det :) Nu ska jag dock upp till Sussie först, eftersom min väldigt irriterande lillebror har ätit upp mina mackor! Morr.


Datorkrasch

Min dator har kraschat. Det är därför jag har tagit en ofrivillig bloggpaus. Jag som har så mycket att blogga om! All min shopping från lanzarote och alltihop! På söndag, på söndag är jag hos pappa och har förhoppningsvis en fungerande dator  till mitt förfogande. Åh. Irriterande. Idag blir det skjutsning av diverse föräldrar. Morgondagen bjuder på jobbintervju och besök i stugan hos farmor. Jag älskar den stugan. Åh.

Aja. Nu ska jag och Jejje åka hem till mig. Au revoir!

For me?

Fick ett samtal idag från ett av jobben jag har sökt. De ville att jag skulle komma på intervju på lördag. Jag är fett nervös men jag hoppas att jag får det! Jobb betyder pengar, pengar betyder mer shopping, mer fest och mer liv. Jag gillar det. Så håll tummarna för mig på lördag! :)

Guldgruva



Ellos är min nya guldgruva. Dessa är några av de skor jag föll för på deras hemsida. Och det bästa? Skorna kostar mellan 149 och 349 kronor!

Dagens


Svart linne, H&M
Vitt linne, Cubus
Jeans, Zara
Väska, Lanzarote
Solisar, Lanzarote
+
Jacka, H&M
Skor, Second hand/Faith

Dagens


En glad Sara även fast vi har projektredovisning och jag inte har gjort klart projektet..
Vita linnen, H&M
Kofta, Indiska
Jeans, Zara
Skärp, skor och väska, Second hand

Lista

4 jobb jag haft:
-- Telefonförsäljare
-- Reklamutdelare
-- Lokalvårdare
-- Kiosk&Gatuköksbiträde
4 ställen jag varit på:
-- Sunny Beach, Bulgarien
-- London, England
-- Zermatt, Schweiz
-- Marbella, Spanien
4 favoriträtter:
-- Pasta
-- Skräpmat
-- Kyckling
-- Potatiskroketter
4 filmer jag kan se om och om igen:
-- Sagan om ringen-trilogin
-- Harry Potter-filmerna
-- Mannen som kunde tala med hästar
-- Walk the line
4 ställen jag bott på:
-- Skönsberg
-- Timrå
-- Matfors
-- Bydalen
(dvs i Sundsvall&Timrå)
4 teveserier:
-- OC
-- Prison Break
-- Smallville
-- Greys Anatomy
4 webbsidor jag går in på dagligen:
--
http://rar.tjejsajten.se
-- http://www.fadeandshade.com
-- http://annamirjamaria.blogg.se
-- Alla mina vänners bloggar
4 ställen jag hellre skulle vara på nu:
-- Kvar på Lanzarote
-- I Australien
-- I London
-- På Island

Tjejsnack v 14 - Påsk

·Hur firar du påsken?
Jag firar inte påsken speciellt mycket, det enda är väl att vi får påskägg..
·Vad klarar du dig inte utan i matväg under påsken?
Jag klarar mig nog, men några ägg slinker nog ner..
·Brukar du ge/få påskägg?
Jag brukar få av mormor&morfar och farmor men det var längesen jag gav bort ett påskägg..
·Brukar du skicka påskkort?
Nope, onödigt!
·Vad skulle den ultimata påskpresenten till dig vara i år?
Jadu.. nya jeans skulle inte sitta fel men jag säger fint väder ;)

Jobba, jobba!

Har blivit klar med projektredovisningen, äntligen. Projektarbetet får bli ännu lite senare inlämnat för nu är jag så trött att jag inte ens kan hålla ögonen öppna. Det är alldeles för mycket i skolan just nu och jag kan inte vänta tills tisdagkväll då lugnet har lagt sig och man kan slappna av.  För just nu snurrar allting alldeles för fort och jag hinner inte med att tänka efter och vara där för folk som behöver det.

Veckans schema:

Söndag: Projektarbete + Projektredovisning (göra klart)
Måndag: Projektredovisning + plugg till internationella relationer-provet
Tisdag: Prov i internationella relationer + Svenska-nationella del 2 + plugg till religionsprov
Onsdag: Religionsprov
Tors, Fre, Lör, Sön osv: SLAPPNING