Jobb, jobb, jobb

Kom precis hem från ett åttatimmars pass på Max. Det brukar absolut inte vara så farligt men idag kändes det verkligen som om tiden stod stilla. Jag fick backa driven från klockan 1, vilket betyder en himla massa spring fram och tillbaka.Mina ben och fötter känns somm bly.

Jag vill helst bara lägga mig i ett varmt bad, men tyvärr så är inte min lägenhet utrustad med ett så det får bli den varma sängen istället!

Hoppas på att armbanden från Kyss-Johanna och min beställning från Net-a-Porter kommer imorgon! :)

Ny beställning från:

image1501

Men vad det är får ni inte veta förrän det kommer ;)

Dagens:

Onsdag:

Grått linne, BikBok
Blå tröja, H&M
Jeans, Vero Moda
Halsband, Second hand
Jacka, H&M's barnavdelning
Väska, Urban Outfitters
Scarf, Second hand

Torsdag:

Svart linne, H&M
Rosa topp, H&M
Jeans, Vero Moda
Jacka, H&M's barnavdelning
Väska, Second hand
Skor, Second hand

Fredag:

Vitt linne, H&M
Svart tröja, H&M
Jeans, H&M
Skor, Second hand
Skärp, Second hand
Jacka, H&M
Scarf, Marbella
Väska, Second hand

Faith, Hope, Love

image1494image1495
Dessa två armband från Kyssjohanna var jag på väg att beställa när jag insåg att jag hade glömt kortet hemma. Men det gör inget. För det är fredag och jag slutar klockan 16.00! YAY!

upd:
Kom på att man kommer åt kortnumret på Handelsbanken, så nu är armbanden beställda! :)

Day & Night

image1493
På båda bilderna:
Jeans från H&M
Topp från H&M

Day:
Jacka, Ellos
Kofta, Indiska
Armband, Kyssjohanna
Pumps, Ellos

Night:
Jacka, Ellos
Halsband, Dogeared (<3!)
Pumps, Ellos

Jag älskar verkligen Dogeared's smycken!

Dagens tips - Skinnjacka

Jag vet att många letar efter en snygg, grå skinnjacka och här är en från Haléns som jag tycker är riktigt fin. Dock så känner inte jag att behovet av en grå skinnjacka är så pass stort att jag väljer att lägga 1.100 kronor på en..  Men den är grym;

image1492

Drömresan - Kina

image1486image1487
Jag har, så länge jag kan minnas velat åka till Kina. Det har alltid legat en mystik över det landet som gjort att jag vill utforska och uppleva det närmare.

Nu verkar det som om jag äntligen ska åka dit! Jag, Sussie och Madde håller på och planerar en 10-dagars resa till Peking och jag tycker att det ska bli ungefär hur kul som helst! Jag får äntligen bocka av ett av världens sju underverk!

Jag längtar verkligen och jag ska ta med mig sjuttioåttatusen filmrullar till kameran plus ett par minneskort till digitalaren. Herregud vad jag ska knäppa kort! Jag menar, kolla på bilderna.. naturen verkar underbar!


Snyggt från KyssJohanna


Riktigt fina halsband från CC Skye. Börsen kostar 1.075kr och bettet 1.395kr.


Kanvas-kassar med roliga budskap från Dogeared. Kostar 225 kr.

Vill fortfarande ha:

image1479image1480
Dessa väskor från Asos.. Ingen som råkade grabba tag i en när dom såldes som har lust att vidarebefordra den till mig? :D

Säg mig:

Är det verkligen så svårt att säga hejdå innan man lägger på luren i någons öra? JAG. BLIR. TOKIG!

Fint från Tjallamalla


1. Topp från Stylein, finfin!
2. Topp från Floos, riktigt fin till mörka jeans och svarta pumps
3. Linne från Heroine. Gillar axelbanden!
4. Topp från The strayboys. Också grym! Vill ha!


1&2: Riktigt grymma koftor från Resteröds
3. Kofta från the strayboys. Grym. Ser riktigt, riktigt skön ut!
4. Speciell klänning från Christina Wessen.


Och till sist, riktigt snygga halsband i form av handklovar från Petronella!

Jag vill ha alltihop! :(

Veckans hunk: Fredrik Ljungberg

image1459

Fredrik Ljungberg, 30 år började sin karriär i Halmstads BK, därifrån fortsatte han till Arsenal FC och nu i Juli 2007 såldes han till West Ham United för tre miljoner pund (ca 45 miljoner). Han debuterade för det svenska landslaget 1998 i en träningsmatch mot USA.




Fredrik har även varit Calvin Kleins ansikte utåt i fyra kampanjer vilket är rekord för CK-modeller. Men det kan man ju i och för sig förstå. Jag menar, kolla in bilderna! They're hot!


image1461image1460

Dagens:

Fredag:

Vitt linne, H&M
Skjorta, Ellos
Jeans, Vero Moda
Jacka, Second Hand
Skor, Wedins
Scarf, H&M

Måndag:

Svart linne, H&M
Kofta, MQ
Jeans, H&M (nya!!)
Jacka, H&M's barnavdelning
Scarf, Lanzarote
Väska, H&M
Skor, Bianco

Tisdag:

Vitt linne, H&M
Svart topp, H&M
Jeans, BikBok
Halsband, Second Hand
Jacka, People Tree
Scarf, H&M
Väska, Vintage Esprit
Skor, Second hand

Jag har verkligen en blandad stil har jag kommit fram till. Jämför de här tre stilarna :P Det enda de har gemensamt är att jag hade scarf till alla tre..

Mint & Vintage

image1452

Grym jacka från Mint & Vintage. Jag vill ha den. Jag vill ha den nu. Synd att den redan är såld.. :/

En timme extra

Tog sovmorgon imorse eftersom vi hade handläggning imorse. Lagom skönt kan jag ta och meddela! Fast sen jobbar jag ju till fem också så det är mindre nice.

Ikväll blir det grovstädning av lägenheten. Orkar inte ha det så himla stökigt längre så nu ska det städas! Och lagas mat. Och bloggas. Hej och hå, vilken energi jag fick av min sovmorgon. Hoppas bara på att den inte försvinner under dagen..

Darling, I love you!

image1450image1451

Grå tunika/klänning från Ceci Tokyo och grymt snygga stövlar från Miss Sixty finns på Asos. Det bara kliar i fingrarna på mig och jag vill verkligen klicka hem dem, men jag har lovat mig själv att inte shoppa så mycket den här månaden. Spara mera!

Sleepyhead, get out of bed

image1449

Gud vad jag bara känner för att springa till bilen, åka hem och lägga mig i sängen. Är grymt trött. I och för sig kan det bero på att min kropp är rätt trött efter helgens bravader. Utgången i fredags blev minst sagt händelserik. Känns som om jag kanske borde be om ursäkt till ett par personer men det får bli vid ett senare tillfälle.

Senare idag måste jag åka och hämta People Tree-jackan från posten.  Och så måste jag städa. Och diska. Och gud vad allting kändes jobbigt nu när jag skrev det. Blä.

Hösten närmar sig

image1448
Skjorta, Ellos
Jeans, H&M
Skor, Steve Madden
Jacka, Ellos
Väska, Asos

Tjejsnack v.38 - Yrken/Karriär

* Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Jag pluggar inte just nu men jag kommer troligtvis plugga till inredningsarkitekt när jag väl börjar.

* Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Ja, jag trivs väldigt bra, både på MAX och på Bolagsverket. Båda är roliga men på olika sätt.

* Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Jag ville bli veterinär, just för att jag ville jobba med djur. Sen kom jag på att jag aldrig skulle kunna ta livet av ett djur eller ens operera ett djur så då började jag tänka i nya banor..

* Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
Egentligen har jag nog det. Jag har nog en möjlighet att först få vik och sen fast men jag känner inte att jag vill bli handläggare och jag vill absolut inte jobba på Bolagsverket i hela mitt liv. Hua.


Ny beställning från Ellos


Efter den här beställningen är det färdigshoppat. Nu är det nog. Det blev fler av försökskaninerna eftersom jag älskade dem. Koftan är urmysig! Perfekt i storleken och superskön. Skjortorna är grymt snygga med bra passform! Sen la jag till en söt duffel också, bara för att den var så söt! :)

Nu är det fikapaus!

Guess who's back, back again?

Tillbaka på jobbet efter en ledig dag och jag måste säga att det var väldigt skönt att ta en ledig dag. Den senaste tiden har jag jobbat onormalt mycket och ibland har det gått en månad, tre veckor utan att jag har haft en enda dag ledigt.

Men jag behöver vila upp mig lite då och då och nu kände jag bara att jag höll på att gå in i väggen. Så jag kilade in på chefens kontor i tisdags och frågade ifall jag fick ta en ledig dag. Det var välbehövt!

Nu är det dags för möte så jag ska ta och kila!


Lite fix i lägenheten


Ikväll har pappa varit här och satt upp hyllor. Jag tycker att det blev grymt bra! Har även fixat ljushållare gjorda av gamla glasburkar som min morfars far har haft pulverfärg i. La i sjösten och ljus så de blev jättefina! Det är verkligen höstmysigt nu! :)

Dagens:

Dagens för tisdag och onsdag:

Tisdag:


Vitt linne, H&M
Kofta, Glitzy.se
Jeans, Vero Moda
Jacka, Second hand
Scarf, H&M
Väska, Second hand
Skor, Din sko

Onsdag:

Vitt linne, H&M
Kofta, Gina Tricot
Halsband, Ur & Penn
Jeans, Vero Moda
Kavaj, Second hand
Väska, Wedins
Skor, Second hand

Futuristiskt mode

image1434
Coolt matchat med bronsleggings. Jag tror inte att jag skulle våga ta på mig det, men det ser snyggt ut i kollaget!

Klänning, See by Chloé
Kofta, 3.1 Pillip Lim
Leggings, H&M
Skor, Steve Madden
Halsband, Asos

Still in love

image1432image1433

Är fortfarande kär i båda dessa klänningar som finns på Net-a-porters rea. Jag funderade seriöst på att beställa den grå från Lauren Moffatt när jag kom på mig själv. När ska jag använda den liksom? Den är ju för fin för att ha till vardags och för dyr för att ha ute.. Den rosa från Jill Stuart också!

Leveranser!

Min Primp-tröja hade kommit, det verkar som om min People Tree-jacka har kommit plus att Asos-paketet är på väg. Ska kolla nu om H&M och Ellos är på väg också, isof måste jag göra lite mer plats i garderoben ;)

Nu är det bara 30 minuter kvar till lunch och jag håller på att dö. Jag är så hungrig!

upd.

Både Ellos-paketet och H&M-paketen verkar vara på G! Gud vad roligt! ;D

Gratisgen.se

Jag skapade mitt konto på Gratisgen.se för länge sen. Men jag orkade aldrig riktigt anstränga mig för att komma igång. Nu tänkte jag satsa igen och har därför gjort mitt första uppdrag, jag får hyra film gratis på lovefilm.se.

Jag var väldigt skeptisk mot Gratisgen först. Jag har lärt mig att ingenting är gratis här i världen. Men det är faktiskt så att du kan få 500 kronor på MQ, en DVD-spelare eller en IPod gratis om du värvar 7 personer.

Vill ni hjälpa mig att få mina premier och börja er jakt på gratis premier? Gå in på
Gratisgen.se och ange referens "35037".

Vill ni veta mer om Gratisgen? Gå in här och läs!


Solen skiner

image1431
Solen skiner ute så jag var bara tvungen att göra ett sommarkollage!

Väska, Steve Madden
Skor, Steve Madden'
Klänning, Monki
Armband, Asos

Snygga detaljer

image1430

Jag älskar snygga, diskreta detaljer på kläder. Dessa jeans från 3.1 Phillip Lim är grymt snygga! Mörka, enkla jeans med den här snygga fjäderdetaljen på bakfickan. Nice.

Veckans hunk: Milo Ventimiglia



Killen som fick sitt genombrott som "Jess" i Gilmore Girls har nu blivit ännu hetare. Han har sedan GG gjort några små filmer och diverse inhopp i olika serier som CSI och Boston Public men nu har hans nya serie "Heroes" börjat sända på Kanal 5 och det verkar lovande, måste jag säga. Inte nog med att karln är snygg som satan, han ären duktig skådespelare också! ;)

image1427image1429

Hösten 2007:

image1423
Såhär vill jag se ut nu när hösten kryper närmare. Älskar kombinationen grått och gult!

Kofta från 3.1 Phillip Lim
Blus från Asos
Jeans från H&M
Väska från H&M
Skor från Steve Madden

Steve Madden, shoes & accessories

Gick in på stevemadden.com igår. Det skulle jag inte ha gjort. Grymt mycket fina skor och väskor, men... "International shipping is $29.95 for the first item and $12.95 for each additional item" plus att det tillkommer skatt och tull.. Men de är ju så fina! Och så är alla skor lite speciella, inget man hittar på gatorna här iallafall. Vi får väl se om jag gör en beställning. Ingen som känner sig sugen? :D

Här är iallafall en del av det jag fastnade för:


Partyväskor. Grymma partyväskor!


De gula kilklackarna. Jag.vill.ha. Synd att dom bara finns i strl 10..


De svarta med guldkanter. Me like.


Silverskorna känns roliga och jag kan lätt tänka mig att ha dem en utekväll!


Jag får seriöst andnöd när jag ser stövlarna med rosett bak. De är så fina! Plus att dom finns i typ en miljon färger. Och jag vill ha alla. D'OH!


Dagens:

Torsdag:

Kofta, Second hand
Jeans, BikBok
Jacka, Second hand
Scarf, Lanzarote
Väska, Lanzarote

Lördag:

Vit tröja, BikBok
Grå kofta, H&M
Jeans, H&M
Skärp, Second hand
Ballerinor, KappAhl
Jacka, H&M's barnavdelning
Scarf, H&M
Väska, Second hand

Måndag:

Vitt linne, H&M
Orange linne, BikBok
Myströja, Monki
Jeans, BikBok
Halsband, Second hand
Skor, Second hand
Jacka, H&M's barnavdelning
Scarf, ?
Väska, Wedins


Glitter&Glamour

image1401
Kofta, Sonia by Sonia Rykiel
Klänning, Catherine Malandrino
Väska, Steve Madden
Skor, Steve Madden

Beställning från Asos

image1400
Har precis lagt in en beställning på Asos. Dessa tre snyggingar är på väg hem till mig och jag hoppas att det kommer fort så jag får mina nya älsklingar.

Snygga stövlar från Miss Sixty

image1399
Dessa stövlar kommer från Miss Sixty och finns hos Asos. Dock så kostar de lite över 2000 kronor, så det blir tyvärr inget köp för mig..

New shoes

image1398

Har nyss budat hem de här kilklackarna på Tradera. Dagens fynd för 46 kr. Nu är det jobb om en halvtimme så jag ska vara lite social med Matilda och Madde tills dess. Återkommer imorgon! ;)

Godnatt!

Slut som artist

Det blev sent igår. Jag, Madde och Ådi satt och planerade. Men ni får inte veta vad vi planerar ;)

Är precis på väg att byta om från myskläder till något mindre nerklätt. Min dag ser ut såhär:

*Mormor&morfar
*Stallet
*Hem, duscha & diska
*Till Matilda och äta
*Jobba


Heyhey, det låter som om det kommer bli en bra dag!

Nu - Påklädning


Look who's alone now, it's not me

Lagom less. Pajade nyss min tröja genom att fastna i blixtlåset på jeansen. Jag är så otroligt klantig ibland. Annars så vill jag hem och käka glass. Köpte tre liter glass och en massa strössel igår. Nyttigt och bra.

Ikväll blir det umgåsning med brudarna. Först hem, sen till Matilda och sen får vi se vad det blir. Imorgon blir det lunch hos mormor och morfar och sedan en tripp till stallet. Det är dags att komma igång ordentligt med horsemanshipen. Tar antagligen med mig kameran och knäpper en massa fina bilder! 

Nu är det bara 20 minuter kvar. Jag längtaaaar.

Raj-raj

image1397
Klänning, Asos
Skor, Faith
Armband, Asos
Väska, Asos

Detta skulle jag gärna ta på mig för en utekväll. Inte nu dock. Då skulle jag nog frysa ihjäl innan jag kom iväg..

Vill ha!

image1396

Jag har velat ha en Primp-hoodie hur länge som helst. Egentligen vill jag ha en svart men allt utom grönt går bra . Någon som har en hemma som ligger och skräpar? Nähäpp, trodde inte det..

Beställning, men vilken av dem?

image1394image1395

Vilken av dessa väskor är finast? Jag ska beställa en av dem men jag vet inte vilken. Hjälp mig!

upd:
Just nu lutar det faktiskt mer åt den första!

upd:
Eller så blir det ingen av dem eftersom frakten går på 214 kr vilket gö att väskan blir dubbelt så dyr. Nej tack.

Beställning: Glitzy.se

Nu är koftan beställd. Jag börjar få lite små-ångest över mitt shoppande de senaste dagarna men jag nöjer mig med att jag omöjligt kan behålla allt. Nånting måste jag ju skicka tillbaka. Troligtvis.

Nu ska jag försöka överleva de sista låååånga minuterna på jobbet, sen ska jag köpa Ben&Jerrys, nånting att fika till mig och jessica. Sen är det tvättdags. yey.

Höstigt och mysigt

image1393
Kofta, Glitzy.se
Resten, Hm.se

Nya versionen av Crocs

image1392
Nya versionen av crocs. Jag måste erkänna mig besegrad. Jag tycker att
vanliga Crocs är grymt fula och det står jag för, men den här nya versionen är faktiskt inte så farlig. Trodde aldrig att jag skulle säga något liknande om Crocs men ja. Here you have it: Dom ser bra ut.

Mer shopping

Den här gången från Ellos


1. Söt mönsterstickad kofta, superfin till vintern!
2. En vit kofta som har blivit prissänkt  till 149 kr!
3. Grå munkjacka, skön att mysa i hemma!
4. Snygga vit skjorta med fina detaljer

De tre sista är "försökskaniner", dvs om de sitter bra/är fina så kan det bli beställning av fler i andra färger ;)

Fundering

image1386image1387
Funderar på att beställa den här koftan. Men jag vet inte riktigt. Den är grymt snygg och skulle vara lätt att matcha snyggt. Men vi får se.


Dagens:

Torsdag:

Vitt linne, H&M
Röd tee, Gina Tricot
Jeans, Vero Moda
Kofta, Monki
Jacka, H&M's barnavdelning
Väska, Second hand
Scarf, Lanzarote
Skor, Second hand


Fredag:

Vitt linne, H&M
Jeans, Vero Moda
Kofta, Monki
Jacka, H&M's barnavdelning
Scarf, H&M
Skor, Second hand
Väska, Second hand

Måndag:

Vit topp, Bikbok
Jacka, H&M's barnavdelning
Jeans, Vero Moda
Scarf, Second hand (i håret)
Väska, Second hand
Halsband, Second hand

Onsdag:

Vitt linne, H&M
Randig tee, Ellos
Kofta, H&M
Jeans, Bershka
Skärp, Second hand
Halsband, Second hand
+
Jacka, H&M
Scarf, Marbella
Skor, Second hand
Väska, Second hand

Hey, jag lyckades posta inlägget! Wow.

H&M-Beställning!



Beställde långärmade tröjor nu till vintern och passade på att slänga ner ett par ljusa baggyjeans. När jag kom till kassan hade jag "kvalificerat mig för ytterligare rabatter", så jag köpte armband och mysbyxor från barnavdelningen också. I'm lättlurad.

Nu ska jag ta bussen hem och blogga om dagens och mina inköp! YAY!!

Ren och skär lycka!

Har precis fått veta att jag har fått förlängt till 31 Januari. Jag har alltså fast anställning på Bolagsverket i fyra månader till. I am happy. Nu kan jag verkligen satsa på att spara pengar samtidigt som jag kan leva på riktigt. Jag ska börja mitt liv som rikt troll med att kolla igenom La redoute, Ellos, H&M och Asos efter fina saker ;)

Fina-fina klänningar



Riktigt fina klänningar, dock ganska somriga men väldigt fina. Alla är från Asos!

So sick of excuses

Okej, jag vet, i'm sorry. Men middagen tog längre tid än vad jag trodde och sen kom Madde över. Men tonight's the night. Jag SKA lägga in dem. Jag SKA. Direkt efter jobbet. Jag lovar och svär!

Nu - jobb!

Dagens bloggning:

Jag kommer att försöka posta dessa inlägg ikväll:

* Dagens för förra veckan (+denna)
* Förra veckans second hand-shopping
* Bilder på mina fina hyllor som pappa förhoppningsvis sätter upp ikväll ;)

Tjejsnack v 37 - Ditt internetliv

*Hur länge har du surfat runt/funnits på Internet med en egen sida?
Oj, jag har haft en egen blogg sen.. länge.. Typ våren 2004.

*Vilken/vilka webläsare använder du?
Hemma - Explorer
Jobbet - Explorer eller Firefox

*Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter?
Bloggar, mina favoriter ser ni på höger sida längst ner, under länkar.

*Hur ofta kollar du dina mail/din gästbok etc?
Ofta i och med att jag sitter framför datorn hela dagen på jobbet

*Finns du på någon community eller något forum, vilken/vilka? Om inte, varför?
Yes, dock så kommer jag inte ihåg alla. Men jag finns säkert kvar på Lunar, Nightlife osv.


Beställning av jackan

image1369
Nu har jag beställt jackan från People Tree . Det blev den grå då jag kom på att jag redan har tre svarta jackor. Och om jag blir helkär så kan jag väl köpa den svarta också.. Nu längtar jag bara tills den kommer!

Veckans hunk - Sveriges man 2007 (Egill Arnljots)

image1368

Såg honom igår på ID och jag blev kär! Han är inte typen som jag brukar tycka är attraktiv men hej och hå. Han är ju het!

And if I fall would you pick me up?

Ber om ursäkt för den uteblivna bloggningen, men det hände en sak igår som är mycket viktigare. En person i min närhet har förlorat någon som stod den personen mycket nära. Det gör ont i mig att se en vän så ledsen. Det gör ont i mig för jag vet precis hur det känns. Jag vet precis hur sorgen river i en samtidigt som man kämpar för att förstå vad som har hänt. Jag vet hur hjärtat nästan sprängs i sorg och jag vet hur det känns att ha gråtit så mycket att man tror att man aldrig kan gråta mer.

Jag vill bara att du ska veta att jag finns här för dig. Jag känner med dig och hela din familj. Ring mig när du vill, kom över när du vill. Du vet att jag älskar dig!


Finfina väskor

Eftersom jag troligtvis får förlängt till årsskiftet på Bolagsverket så funderar jag på att investera i en kvalitetsväska. Vi sprang in på Mulberry en snabbis när vi var i Stockholm senast och jag kärade ner mig i både Euston och Bayswater. Här är andra väskor jag är kär i:


Bottega Venetas snygga, flätade väska är grym. Tyvärr kostar de 1850..euro. Vilket blir typ 20.000, vilket är typ. För mycket. Synd..


Mulberry Bayswater. Den är fin. Den är stor. Och den är inte så himlans dyr. 805 Euro. Typ 7500, men jag får nog fundera ett tag till ;)


Två andra snyggingar. Nummer ett är Chloé Large Paddington vilken är grymgrymgrym. Lätt att jag skulle ha köpt den om den inte hade kostat runt 15000.. Den andra är Michael Kors och är också en snygging. Den är dok något billigare. Den ligger runt 5-6000.

Jag får ta mig en tripp till stockholm och köpa en ny väska ;)

Plastic Fantastic

image1361
Grym outfit för de lite kallare dagarna.

Vitt linne, H&M
Kofta, Asos
Jeans, H&M
Halsband, Asos
Skor, Olivia Morris

Gomorron, gomorron!

Tillbaka på jobbet för ännu en arbetsvecka. Helgen har varit hektisk, med utgång, stallet och jobb. Ikväll ska jag försöka lägga in Dagens för förra veckan plus shoppingen som jag lovade visa i fredags..

Nu - jobb!

Ren och skär shoppinglycka!

Jag har hittat den perfekta höstjackan! En skepparkavaj i svart, men slag och trekvartsärmar. Helt perfekt i storleken och grymt skön. Det bästa? Det kommer att kosta mig 60 kronor! Ni får se den ikväll!

Nu ska jag ta och ringa på lite jobb i Åre ;)

So lohooong!

Myskofta från Asos



Dessa två koftor som kommer från Asos tyckte jag såg jättemysiga ut! En investering för den stundande hösten, kanske? Fina är dom iallafall.

Förresten så har Asos ändrat layouten på sin hemsida. Mer lättnavigerat, större bilder och helt enkelt bättre!

Rockigt men ändå chict

image1358
Det här är en outfit som jag lätt skulle sätta på mig om jag skulle på stan eller något liknande..

Boots, Asos
Väska, Asos
Halsband, Asos
Tunika, H&M
Jeans, H&M

Today is a good day

Vaknade runt kvart i sju och kände att förkylningen hade blivit värre. Var tvungen att ringa jobbet och sjukanmäla mig.

Somnade om igen och vaknade runt 10. Sussie ringde, vi åkte och köpte lunch. Åt den här i sällskap med Madde.

Sen satt vi tre och diskuterade framtiden. Vi ska söka jobb i Åre och Stockholm alla tre. Sen åker vi dit där alla tre får jobb. Vi ska härifrån that is. Scary.

Idag blir det bara lugnt. Lite städning av lägenheten lär det väl bli annar blir det slappning för hela slanten. Nice.

Boredom

Jag är riktigt, riktigt less nu och vill bara gå hem, men tiden går så himla sakta. Så jag ska passa på att posta ett inlägg som jag har tänkt posta ett tag men aldrig orkat skriva. Det handlar om saker jag irriterar mig på när jag jobbar:

* Folk som äter när dom ringer in. "Ja hej Sara *namnnam*, kan du kolla på ett *svälj* bolag åt mig? *tuggatugga*. Kan man inte äta upp sin frukost/whatever innan man ringer till någon över huvudtaget??

* Folk som ringer in och har barnen i bakgrunden. "Ja, hejsan... *uuuuuäääääääää*.. och jag skulle vilja kolla organisa... *aaaaaaaaaaaaaaaaaj* ..63568. Svårt att be barnen leka nån annanstans?

* Folk som har organisationsnummer/ärendenummer men har dem hemma/på jobbet. Hur svårt kan det vara att skriva upp organisationsnumret innan man går hem/hemifrån?

* Folk som ringer från bilen.
- Det brusar, hackar och är allmänt jobbigt.
- "Men jag sitter i bilen förstår du lilla gumman, och ärendenumret har jag hemma..."

* Folk som pratar för tyst/högt. Antingen blir man hörselskadad for life eller så blir öronen överansträngda för att man verkligen försöker höra vad personen säger.

* Folk som svarar i mobilen medan jag måste vänta i telefonen. "Jaa, och jag vill gärna veta vem som är firmatecknare i 55623.. *RIIIIIIING*, vänta, jag ska bara ta det här.. AH, de ä Bengan!". Amen visst, jag väntar gärna en kvart för att lyssna på ditt meningslösa svammel. Sätt telefonen på ljudlös eller tryck på upptaget!

* Folk som har organisationsnumret men inte har orkat ta fram det. "Har du något organisationsnummer?" "Ja, det hade jag här någonstans, ehm.. vänta ska jag gå och kolla i registren."  Gör det lättare för båda två. Ta fram det INNAN du ringer!

* Folk som har noll koll. "Ja, men vad hade du som första namnförslag då?" "Jadu, det vet jag inte.." eller " Vad har du för organisationsnummer?" "Oj, vilken bra fråga!" eller "Ja och så ska ni ju ha ett bolagsstämmoprotokoll också.." "Ett vaddå!?". SNÄLLA, lär er lite om företag innan ni kastar in era livs besparingar i något. Inte bara för min skull, för er också!

* Folk som vill veta organisationsnumret och senare knappar in det på telefonen. "Organisationsnumret är: 556" "Åh, vänta!" *Piiiip, piiiiiip, piiiiiip*. Mina. öron. tycker. inte. om. det. Lär er att använda en penna och papper istället!

Nu ska jag gå hem!

Fina bilder

Ni kommer ihåg att jag tjatade om PRE-hästar?

Här är fler. Dom är ju bara underbara. Så fina! Men nu är det slut på tjatet :)

Tjejsnack v.35&36 - Musik& I bakgrunden

V. 35:

Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Jag lyssnar på lite av allt. Jag har min lista på vad som ska laddas ner/lånas av folk!
Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
Spice Girls, Backstreet Boys, Five, Hanson m.fl.

Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Death Metal, riktigt irriterande techno, lantis-musik, klassiskt m.m.

Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
Skulle vilja se: Elvis, Sex Pistols, Michael Jackson, Madonna och Justin Timberlake
Har sett: Kent, Melody Club, The Ark, Pink, Håkan Hellström.

Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Har säkert typ Markoolios nånstans nergrävt. Annars så är jag inte så mycket för autografer. Jag är mer för foton.


V. 36:
 

Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den?
Webblogg.se, för att det är typ det enda jag gör vid datorn.

Vad har du för skrivbordsbakgrund i din dator, och varför just den?
Ett kollage med bilder på mig, Anna, Jessica, och Gabrielle. För att den påmminner om vad vi hade.

Vad har du för bakgrundsbild i din mobil, varför just den? Om du inte har sån mobil, vad skulle du vilja ha, varför?
En fulbild på Jejje när hon leker taliban eller nått.. Ni ska få se den när jag kommer på hur man för över bilder från telefonen till datorn..

Vad ser du om du tittar ut genom närmaste fönster?
Träd och grå himmel...
Vad hör du för ljud i bakgrunden?
Kollegorna som pratar med sina kunder, Erika verkar ha en jobbig människa!


Veckans hunk: Orlando Bloom

Veckans hunk blir helt klart Orlando Bloom. Efter att jag såg Troja igår kom jag på hur grymt snygg han är. Se och njut ladies!

image1350

Sweetness!


Dagens tips: People Tree

People Tree är en organisation som jobbar för en bättre värld. De säljer organiska kläder som är riktigt snygga. Deras hemsida är lättnavigerad och kläderna ligger på en human prisnivå. Ett citat från hemsidan:

"By buying an organic cotton T-shirt or bed sheet you are giving us the chance to re-establish our natural farming system in a way that is not hazardous to coming generations and the soil that nourishes us all."



Snygga höstaccessoarer, mössor, vantar i organisk bomull. En snygg kofta (dock något kall..)


GRYM jacka, som jag funderar på att beställa! Snygga byxor, toppar och sovkläder!

Fina kläder, bra material och inga hutlösa priser. Jag gillar det!

Dagens:

En sen dagens:

Svart linne, H&M
Kofta, Second Hand
Jeans, Vero Moda
Väska & skor, Second hand
Halsband, Ur & Penn
Mössa, H&M

I've got anxiety

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, vad jag ska bli, vad jag vill göra. Jag fick världens ångestattack igår kväll och bara låg och tänkte. Det är inte likt mig. Jag har alltid vetat vad jag vill, men nu står framtiden som ett tomt hål, en oskriven sida. Och jag har inte ens hittat pennan, om jag säger så. Jag har så många alternativ, men inget av dem står ut mer än ett annat. Jag känner bara för att springa hem och gömma mig under täcket och aldrig mer komma fram.

Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle känna att jag vill stanna kvar i Sundsvall, men som det känns nu skulle jag aldrig kunna flytta härifrån. Själva tanken skrämmer mig. Jag vet inte vad det är som har hänt.

Jag kanske känner annorlunda om en månad, ett år eller så. Men jag vet inte. Just nu vill jag bara stanna kvar här i Sundsvall, tills det känns rätt att flytta härifrån.

Mixa&Matcha

image1330
Klänning, Asos
Skor, Asos
Halsband, Asos
Väska, D&G

Jag gillar färgkombinationen svart, orange och guld. Den gör mig glad på något sätt..

Knep & knåp

image1329
Jag har knåpat ihop ett grimskaft idag. Rep från Ohlssons tyger, kedja och karbinhake från Granngården. Jag tycker det blev riktigt snyggt!

Shopping today


1. Snygga lackpumps med söta guld-detaljer
2. Aubergine-färgade enkla pumps
3. Grå, skitsnygga mockapumps


1. Snyggt etnohalsband
2. Smalt, enkelt guldskärp


Söt silverkofta med runda knappar

Fixning av lägenheten

image1320image1321

Här är mina nya hyllor. I love them! Det är överskådligt och man ser fort vilka skor man inte har använt på ett tag. Nu saknas bara lite mer färgglada skor! ;)

Dagens:


Fredag:

Brunt linne, H&M
Vit tunika, BikBok
Kofta, H&M
Jeans, Vero Moda
Scarf, ?
Halsband, Second Hand

Lördag:

Vitt och svart linne, H&M
Skinnjacka, H&M's barnavdelning
Jeans, Vero Moda
Scarf, ?
Rosa pumps, Second Hand

Måndag:

Svart klänning, Gina Tricot
Tunika med mönster, Cubus
Svart kofta, Monki
Scarf, H&M
Väska, Second Hand

Snygga stövlar



MC-inspirerade stövlar från Asos. Riktigt grymma om du frågar mig..

Nu är det lunch! Thai-maten hägrar ;)

I'm not dead, just sick

Tillbaka på jobbet efter en hektisk helg. Jobbade natt i fredags 20.00-05-00, trodde jag. Men tydligen började jag inte förrän 22.00.. Fast Carro var snäll, så jag fick komma in ändå.  Kom dock inte hem förrän vid 6.

På lördagen åkte jag till mormor och morfar och sen tränade jag lite grann med Trölli. Han börjar bli deprimerad när man inte kan rida honom längre, så nu ska vi börja träna Horsemanship på allvar!

Kom hem och somnade klockan 8..

Vaknade runt 10 dagen efter och låg i sängen till halv 3.. Sen gick jag upp och städade igenom lägenheten. Åkte och hämtade pappa, satte upp mina nya fina hyllor (som ni ska få se i eftermiddag) och sen åkte vi på Kvarterskrogen och åt jättegoda pizzor.

Sen kom Madde, Satina och Sussie och hälsade på en snabbis och sen blev det sängen för mig.

Så jag har tyvärr inte hunnit blogga nånting under helgen.. Men nu är jag tillbaka och den här veckan ska jag kompensera min icke-bloggning under helgen!