leaving on a jetplane

nu åååååker vi till bussen ! nervig! jag knäpper en massa bilder, kommer hem på söndag!

resfeber

OH! imorrn klockan 16.45 åker jag till stockholm med buss. har redan fått resfeber! kommer bara gå halvdag i skolan imorrn, skönt.

nu ska jag försöka sova ett tag.. frågan är väl om jag kan sova nu, med så mycket fjärilar i magen! aaah!

trölli - the legend ;)

det var några som ville se mer av skruttisen så här får ni följa med oss på promenix i skogen! :D

det här är stallet, där han och aron står :)

han är expert på att rymma och här försöker han ta sig ut ur stallet.

"nej! hon såg mig!"

ute på promenad, inte världens mest smickrande vinkel ;)

"MAAAAAAAAAT"

här hörde han nått som jag absolut inte hörde, han stod blickstilla i en kvart ungefär..

såhär ser man ut när man är suuuuuur! (han fick inte äta på vägen, då tvärstannade han och vägrade röra på sig..)

trölli är min mammas kompis (Susanne) häst som jag är medryttare på, ifall nån skulle aha missat det ;)

veckans outfits:

måndag:

svart t-shirt, h&m
jeans, h&m
väska, wedins
scarf, second hand
skärp, second hand
skor, indiska
halsband, second hand

söndag:

klänning, jackpot
linne, h&m
kofta, h&m
strumpisar, lindex
stövlar, wedins
väska, wedins
halsband, second hand


goodnight, sleep tight

oh, nu är jag trött vill jag lova. miljöpolitik och religionsprov tär på krafterna. när man sen måste jobba i sex timmar... då är det inte roligt längre. men nu har jag iallafall pluggat in franskaglosorna och skrivit ner de sista citatet till min svenskaredovisning. skönt.

morgondagen har jag inte planerat fullt ut än, men den innehåller jag-är-sad-shopping på erikshjälpen, lunch på stan(?) och en kväll med vännerna!

nu är det nattinatti för mig om jag överhuvudtaget ska orka in imorrn. godnatt!

skruttbullen

63579-457
här är den berömda skruttbullen! visst är han vacker?

upd.

susanne tipsade mig nyss om att
skruttisen och aron (hans hästkompis) står modeller för ett lösdriftstält som säljs på blocket! kika!

resultat

63579-456

såhär blev resultatet! ;)


höger, vänster, höger, vänster

idag har vi friluftsdag, vilket innebär att man ska idrotta.. jag och madde har valt ridning! vi ska alltså ta oss upp till stallet där jag rider och låna två av islandshästarna där (en av dem är min sköthäst). jag tänkte ta med kameran och knäppa lite bilder som jag antagligen lägger in här sen. nu ska jag springa upp och äta frukost, sen beger jag mig ut och målar boden i falurött ;)

lovely!

63579-455
hur söta var inte dessa tofflor från asos? CRAVINGS!


beställning



åh, äntligen! har skickat iväg en beställning på h&m nu. två vita ribbade linnen, ett svart och den svarta rosett-tröjan som jag har haft cravings på ett tag. lovely! den kommer under veckan jag ska till london. hoppas på att den kommer fram innan! ;)


outfits:

onsdag:

vit blus, h&m
jeans, h&m
halsband, second hand
skor:
blå pumps, bianco
ballerinaskor, indiska

tisdag:

svart linne, gina tricot
kofta, second hand
jeans, h&m
skärp, second hand
väska, second hand
skor, second hand

jag gillar tisdagens!

ps. vart sådär nöjd med korten idag ;P

uppd..

och anledningen till varför jag har två olika skor på mig på första bilden är att jag hade de blå ena halvan av dagen och ballerinorna resten ;)

shoppat idag:

drog en snabb-repa på staden med anna-banana och lyckades, som vanligt, spendera en del pengar. inte så mycket dock, runt 300 ;)

på wedins hade de tag tre betala för två (sånt gillar vi!!!) så resultatet blev detta:

1. svart väska som passar perfekt som skolväska!!
2. röda ballerinaskor. jag har letat. forever. jag. har. hittat. dem
3. grå stövlar i ridstövelmodell, ska sätta på ett grått sidenband, de kommer bli grymma!


på indiska hade de också rea! jag lyckades fynda dessa för 30 kr! jag har kikat på dem hela sommaren, men aldrig orkat prova. men nu har jag ju bara tvungen ;)



aouch!

idag är det skolfoto! and i hate it! återkommer med resultatet senare ;)

mina skor

jag blev utmanad av camilla att visa mina skor, så här är de skor jag använder just nu:



bild 1, mina flats: övre raden; svarta loafers, second hand, tygskor med sidenband, second hand, blå/vit-prickiga tygskor med rosett, wedins, blå/vit-randiga skor, skopunkten. nedre raden; svarta ballerinaskor, second hand, zebrarandiga ballerinaskor, asos, vita ballerinaskor, second hand, guldiga ballerinaskor, indiska.

bild 2,  mina pumps: övre raden; beige kilklackspumps, second hand, gröna skinnpumps, second hand, röda lackpumps med rosett, second hand, rosa/metallic sandaletter, euro sko. nedre raden; svarta sandaletter, second hand, svarta pumps med flätade detaljer, second hand, bruna pumps med rosettdetaljer, second hand, grå pumps, second hand

bild 3, mina pumps 2: övre raden; svarta lackpumps med rosett, euro sko, blå pumps med rund tå, bianco, lila pumps med rund tå, bianco, bruna pumps med flätade detaljer, second hand. nedre raden; beige pumps, second hand, vita pumps, second hand, lila pumps, second hand, svarta pumps, second hand.

bild 4, mina stövlar: röda stövlar från bianco (har även beiga, likadana), bruna med foder, second hand, svarta med foder, second hand och så mina pertti palmroth såklart! ;)

keep or not to keep?

63579-441
63579-442
jag behöver hjälp nu. ska jag behålla den här underbart fina jackan, eller ska jag lämna tillbaka och se om jag hittar någon bättre? den är inte direkt vinterfodrad, men såååå fin!

helgens outfits:

lördag:

randig tröja, second hand
linne under, h&m
jeans, h&m
väska, second hand

söndag: (nästan likadan)

blå tröja, h&m
linne, h&m
jeans, diesel
väska, second hand
stövlar, second hand

kände för en lite slapp helg nu när jag ska jobba och allt ;D

guess who's back?

mee! haha, ohlala. nu är jag tillbaka från misären.. sitter och följer valvakan lite slappt samtidigt som jag läser moa martinsons roman, "när mor gifte sig". den är faktiskt väldigt bra, även om man inte trodde det under de första tre-fyra kapitlen...

imorgon är det ny mössprovning och på tisdag är det skolfoto. ikväll måste jag förbereda mig litegrann inför en presentation om sandro botticelli på svenskan. annars går livet på som vanligt, jag räknar ner till london (9), apu:n (42) och min födelsedag (78). yay! hösten blir nog inte så lång iallafall! imorrn ska jag ta mig an
camillas utmaning och visa mina skor! puh, men det ska nog gå det också!

nu är det pluggning som gäller! c u 2morrow!

jobba

nu beger jag mig, än en gång till jobbet. jag kommer inte att kunna blogga förrän på söndag kväll tidigast, eftersom jag ska sova hos mormor och morfar inatt :)

på söndag tänkte jag iallafall försöka fixa om min layout på bloggen, vi får väl se hur det går.. men man kan ju alltid försöka ;)

beställa?

63579-437
Är så himla sugen på att beställa denna från h&M (och mycket mer såklart ;D) men jag borde vänta till efter london.. beslutsångest!


it's called obsession

63579-436

okej. jag har ett problem. ett stort problem. ett gigantiskt sådant. jag har blivit beroende av marabou daim. det är sjukt gott och jag har smällt i mig fyra (ja, ni läste rätt) stycken på en dag. EN DAG. FYRA CHOKLADKAKOR. jag kommer bli fet. men va' göre rå? ;)


veckans outfits:

fredag:

vitt linne, h&m
svart kofta, second hand
jeans, levis
stövlar, bianco
skärp, second hand

torsdag

vitt linne, h&m
beige kofta, second hand
jeans, h&,
skärp, second hand
väska, second hand

jag gillar fredagens ;)

SJUKT

jag har inte ord för att beskriva hur sjukt jag tycker att det här är. jag har läst igenom artikeln säkert 10 gånger. jag mår illa. FYFAN VAD SJUKT! perversa äckel! åååååh, vad jag blir arg!

lista

-Väskor
Jag älskar
vintageväskor, eftersom de är snyggast helt enkelt. Har jättesvårt för att hitta snygga väskor i affär.. Dock så har jag hittat några, men alla väskor jag använder nu är stooooora!
-Skor
Jag har nästan bara klackskor. Jag har ett par sneakers. Ett par gympaskor. Några par flats. Resten har klackar, höga eller låga. ;D
-Solglasögon
Har mina h&m-brills men annars använder jag sällan solglasögon. Köper alltid billiga eftersom jag slarvar bort dem jämt ;P
-Byxor
Ähm.. jag är VÄLDIGT dålig på att använda byxor. Annat än jeans, det vill säga..
-Badkläder
Min supersöta, randiga bikini. Den blev dock endast använd en gång under hela sommaren..
-Jeans
Smala jeans, dock saknar jag ett par stupisar. Ska köpa ett par grå, svarta och blå! ;)
-Toppar
Bastoppar eller lite roligare, jag gillar allt!
-Klänningar
Jag har himla mycket klänningar, fast jag använder dem aldrig. Dumt, egentligen...
-Smycken
Använder inte så himla mycket smycken. Det är mest mitt guldhjärta :)
-Ytterkläder
Helst inte!
-Bubbelvatten
Jag är helsåld på Loka Citron, inget annat smakar likadant!

shoppat:


bild 1: en beige kofta från jackpot, skitfin med lackskärp i midjan ;)
bild 2: en marinblå busnel omlottröja, supermysig!
bild 3: svart, lång kofta med pärlemorknappar. underbar!
bild 4: blå/vit-rutig skjorta, me like!



bild 1: sjal i grönt och blått med leopardmönster
bild 2: bruna skinnankelboots med mockadetaljer. inte min storlek men jag var tvungen att köpa dem!

detta var vad jag hittade idag på röda korset ;)


veckans outfits hittills:

onsdag;

vit miniklänning, second hand
grått linne, h&m
svart bas t-shirt med grått sidenband, h&m
leggings, lindex
lila pumps, second hand
väska, second hand

tisdag:

vitt linne, h&m
blårandig kofta, h&m
jeans, h&m
skärp, second hand
stövlar, second hand
väska, second hand
halsband, second hand
+
skepparkavaj, vero moda

måndag:

vitt linne, h&m
svart kofta, h&m
jeans, h&m
svarta pumps, second hand
väska, second hand
bälte, second hand

söndag:

vitt linne, zoul
blå tröja, marwin (mammas)
shorts, h&m
skärp, second hand
kilklackspumps, second hand
väska, second hand

jag gillar söndag och onsdag ;D och tisdag... :D

low

urk. just nur är allt jättestressigt, jag har fullspäckat schema ända till söndag, vilket inte är så kul. jag hinner praktiskt taget aldrig göra något som jag vill! jobbigt!

onsdag: plugga svenska, matte, religion, engelska
torsdag: jobba 16.45 - 20.30
fredag: rida, plugga
lördag: plugga, senär det myskväll hos madde med alla italienare som kommer hit idag.. ;P
söndag: jobba

åh, vi har så sjukt mycket läxor alltså. usch. men bloggningen kommer att förbättras, jag ligger lite lågt ett tag bara. men snart så ;D

for sale

63579-422

dessa skor ligger också ute på tradera.. fick nyss ett bud på dem, skynda, skynda om ni vill ha dem :)


oh, lalala

yeehaw, äntligen hemma efter en mördardag i skolan. den som påstod att trean var det lättaste året visste inte vad den snackade om. vi har så sjukt mycket att göra att praktiskt taget alla i min klass funderar på en time-out. men man har egentligen inte så mycket till val. plugga på, plugga på, vi har bara ett år kvar.

morgondagen innebär en redovisning i internationella relationer och jobb, jobb, jobb. sen kommer jag hem och är d-ö-d. scheisse.

hade min första franskalektion idag förresten, tjohoo. det var faktiskt roligt! bonne soirée!

nu tänkte jag ta tag i den där presentationen som jag inte ens har börjat med. d'oh!

ooooh my

sorry, igen för att det inte blev mycket till bloggning igår, men jag jobbade stängning. möh. nu är jag på väg in till lägenheten för att göra mig klar. moh, undrar om  mamma har tagit dit min plånbok. i sure hope so!

hej-jag-är-sjuk-frukost



det här är min specialar-frukost ;)

glass, daim och odensenougatsås! :) yummie!


veckans outfits:

tisdag:
63579-418
beige, randig tröja, h&m
jeans, levis
stövlar, bianco
väska, second hand
bälte, second hand
halsband, second hand

onsdag:
63579-417
svart linne, gina tricot
grå kofta, h&m
jeans, diesel
skärp, second hand

fredag:
63579-419
leopardlinne, ??
svart t-shirt, h&m
jeans, levis
sjal, h&m
stövlar, second hand
väska, second hand
armband, hemmagjort
glasögon, birka eyewear

jag gillar fredags-outfiten bäst, bara för att jag ser så himla seriös ut med glasögonen, vad tycker ni? ;)


till salu!



detta ligger ute för försäljning på min tradera. jag använder det inte.. (förutom zebraballerinorna då.. de är för stora! ) kolla in det!

gomorron, gomorron!

idag blir det mycket bloggning, eftersom jag är hemma till 14.15 typ ;D yaay ;D ska lägga upp lite grejer på tradera också, men  det får bli senare ;D just nu är det top model (5 tror jag..) på tv så det blir glassfrukost och ångest framför det ;)

"i was quite unwell"

weehaw, hemma igen från stallet, har traskat runt i hagen med lilla bullen i två timmar ungefär, haha :D han har gjort illa sig så man måste ta det lite lugnt nu, så vi traskar runt i hagen vi ;)

nu blir det mat, sen plugg. sen slappning på hög nivå med glass och noisettesås (man jobbar ju inte i kiosk för intet ;D)

men nu kurrar magen alldeles för mycket! HUNGRIG! be right back ;)


marbella

63579-41263579-413

sen beger jag mig hit, i tre sköna veckor. marbella. i tre veckor. yeeehaw! fyfan vad jag längtar. aooh! men nu måste jag verkligen gå och lägga mig. ah. godnatt!


london

63579-411

först ska jag hit, en långhelg i september/oktober. lovely. shopping, strosande runt på smågator (och stora gator), starbucks kaffe och all american rejects, nicenice! we like it!

pluggetiplugg

hej och hå. skola sen direkt till jobbet. sheej. stress, stress, stress. ingen lärare har direkt tagit det lugnt med läxorna så jag har högvis med plugg, sen ska jag jobba, rida och umgås med vänner. ooh, veckorna är för korta. snark. nu ska jag ta itu med moa martinssons roman, eller ska jag kanske läsa "no town like alice" eller kanske forska lite på fransk-klassicismens spår på konsten? jag har lite att välja på i min hög. oh well, i better get to it.


vill ha från asos-rean!

63579-40863579-40763579-409

dessa tre klänningar&toppar skulle lätt få flytta in hos mig!


dagens

mweep. första dagen i skolan idag, mössprovning och snabbismöte med studentkomittén. sen blev det engelska, allmän trackning av mig för att jag kunde ordet clearity (eeey, påhopp!!) sen bar det av mot miljöpolitiken där jag och mikaela än en gång lyckades charma vår lärare. skoldagen slutade med en chokladboll som maddemums bjöd på (darlooo <3). sen övningskörde jag till härnösand (vilket är typ ett par mil, fem kanske?), påhälsning hos kusinen som har öppnat café/bar i härnösand och inköp av superfin tavla. sen åkte vi hem och här är jag nu och "pluggar".


voila!

63579-406

sådär, nerkortad och klar! och enligt mig så är den skitsnygg, nu får vi se när den premiäranvänds ;)


shoppat

63579-405
det "enda" jag hittade på röda korset var den här coola klänningen! är dock något osäker på om jag ska behålla den eller inte, vi får väl se ;) time will tell ;D


RK-outfit

63579-404
kände för att klä upp mig en aning innan vi skulle åka på röda korset:

leopardlinne, ??
vitt linne, h&m
svart kofta, mq
jeans, diesel
skärp, h&m


dagens outfit:

63579-403
leopardmönstrat linne, ?? (egentligen en klänning har jag för mig..)
vitt linne, zoul
bruna shorts, h&m

haa, jag har inget att göra så jag postar min sjukoutfit ;P haha :D kanske ska dra iväg på röda korset en snabbis sen, vi får väl se ;)


säljs på tradera

nu ahr jag spenderat lite tid med att lägga ut några auktioner på tradera. bl.a några fina vintageskärp, en cool kavaj och en SKITSNYGG klänning som tyvärr är för liten för mig.. DOH! mer kommer snart ;)

feeling fiiiine

oh, yeah! jag hoppas på att jag har åkt på en miniförkylning, för idag mår jag mycket bättre! stannar hemma idag också så får vi se hur det går ;)

moff, moff

nu har jag snart moffat i mig allt godis jag köpte förut. mooh, i'm gonna be fat! mår inte bättre alls, snarare tvärtom. jag tänkte tvinga mamma att åka in till stan imorrn och köpa nässpray och kan jang, så kanske jag blir frisk tills på torsdag iallafall!

anyway så måste jag städa och plugga nu, booooring! men om jag känner mig själv rätt så återkommer jag!

vad jag vill ha från h&m!




mums!

63579-401
det här kiommer jag smälla i mig under dagen och kvällen.

en munk har redan slunkit (heter det verkligen så?) ner! ;)


zebra-mönstrat!

63579-39963579-400

mina söta zebraballerinor har kommit från asos! de passar PERFEKT! :D


veckans outfits:

måndag:

klänning, second hand
kofta, h&m
väska, second hand
skärp, second hand
strumpbyxor, h&m
stövlar, second hand

onsdag:

vitt linne, h&m
kofta, mq
knytgrej i midjan, h&m
jeans, h&m
stövlar, second hand
väska, wedins

fredag:

randig tröja, second hand
jeans, h&m
väska, second hand
stövlar, second hand

igår:

linne, asos
shorts, h&m


urk, jag orkar inte!

nu har jag lyckats dra på mig en förkylning också. jippie! jag hatar att vara sjuk. okej att må illa, så går det oftast fort över, men en förkylning tar ofta några dagar på sig innan det går över. gosh, vad jag hatar det!

men, jag kommer iallafall antagligen ha mer tid över de kommande dagarna och kan därför blogga mer än jag hunnit nu, de senaste veckorna (okej, månaderna..)

men nu ska jag sova. godnatt!

skor från asos

63579-39363579-394
dessa två par skor är olika som natt och dag men jag skulle ändp vilja ha båda. de svarta pumpsen är helt enkelt underbara och stövlarna i jersey-tyg verkar sjukt sköna!


asos igen

63579-392
denna tunika gillade jag jättemycket! ser ut att vara jätteskön! likaså gillade jag
denna gråa t-shirt. dessa koftor i grått och svart skulle inte heller sitta fel!


asos

63579-391
den här
snygga klänningen med grym ryggurringning skulle jag knappast tacka nej till! även denna i svart var riktigt snygg! denna ser inte så snygg ut på modellen men på catwalken såg den riktigt grym ut! även den här söta spetsklänningen skulle få plats i min garderob!


since the last time

sen sist jag skrev har jag:

* lyckats få en mystisk ryggskada, det värker konstant
* blivit uttagen till studentkommitten
* fått mina zebra-ballerinor från asos
* fått en 100-ml:s Gucci - Envy me parfym av mamma
* bytt bort kreativt skrivande mot matte b (ska läsa om..)
* jobbat. mycket. MYCKET.
* pluggat. a lot.
* planerat apu:n som går till Marbella