Dagens höjdpunkt

Nu, nunununu. Dagens höjdpunkt är här! Lunchen! Jag ska springa så fort mina rosa stilettklackar håller till hissen, trycka frenetiskt på knappen och sen springa  in till matsalen för att grabba tag i min favoritmicro!

Jag är HUNGRIG!

Veckans hunk: Zach Efron


Zach Efron, eller Zachary David Alexander Efron som han egentligen heter är en amerikansk skådespelare född 1987. Han har medverkat i serien summerland och senare spelat karaktären Troy Bolton i filmen High School Musical.  Karriären har fått sig ett uppsving just nu och det har även hans utseende. Jag har alltid tyckt att han ser lite barnslig ut, men nu börjar det arta sig! Kolla in den sista bilden ;)

Blodgivare

Kom precis hem från Blodcentralen. Jag har anmält mig som blodgivare. Den här gången var det bara en test, där man kollar om man är passande för blodgivning. Jag hade tydligen väldigt bra blodkärl. För mig var det ett ganska stort test då jag är väldigt nålrädd. Dock så gick det bra! De som jobbar på Blodcentralen är väldigt kunniga och är vana med osäkra människor. Vill du också anmäla dig? Gör det HÄR!

Pics från Stockholm

Eftersom mina bilder var totalt, extremt dåliga så lånade jag lite bilder från Madde.

1. Jag och Sussie på Mest.
2. Petra och Madde på Mest.
3. Sussie, Madde & Petra på tunnelbanan, på väg till Söder. Sussie är "lite" tjött.


1. Jag och Petra på tunnelbanan.
2. Petra och Madde på kinarestaurangen där de hade svingod friterad ananas!
3. Jag och Sussie på friterad-ananas-restaurangen.

Shopping i Stockholm


1. Stövlar från Rizzo. Äkta skinn (995:- hade kostat 2995:-)
2&3. Linne och väska från Urban Outfitters (149:- tillsammans)


1. Tunika från BikBok med superfina detaljer (379:-)
2. Myströja från Monki med hög krage (350:-)

Jag är helnöjd med all min shopping. Har verkligen letat efter ett par snygga skinnstövlar med hög klack, och nu har jag äntligen hittat dem! Den grå väskan, tunikan och myströjan kommer nog också bli välanvända!

Dagens från Stockholm

Lördag kväll:

Vit tunika, Mari Phillippe vintage
Svart tee, H&M
Leggings, H&M
Väska&halsband, Second hand
Skinnjacka, H&M's barnavdelning

Söndag:

Vitt linne, H&M
Rosa topp, H&M
Shorts, H&M
Sandaler, Lindex
Väska, Second hand

Söndag kväll:

Svart linne, H&M
Vitt linne, Cubus
Jeans, Vero Moda
Jacka, H&M's barnavdelning
Väska& skor, Lanzarote

Måndag:

Grått linne, BikBok
Rosa linne, Urban Outfitters
Kofta, H&M
Byxor, H&M
Väska, Urban Outfitters
Armband, H&M

Onsdag:

Vit tunika, BikBok
Jeans, Vero Moda
Jacka, H&M's barnavdelning
Väska, Wedins
Scarf, Lanzarote

Nice shoes from Faith


Sommarskor, men riktigt grymma sådana. Speciellt de i mitten! ;)


Blev helt kär i de första. Rosa med kilklack. Ahw!


Riktigt snygga frans-stövlar. Synd att dom inte finns i svart.. :/


Höstmysigt

image1279
Nu när kylan börjar tränga sig på (det var 8 grader imorse..)

Klänning, Monki
Kofta, Diane von Furstenberg
Skor med dragkedjor, Alexander Mqqueen
Väska, MiuMiu
Halsband, Asos

Koftan ser perfekt ut att mysa i när det  inte är alltför kallt! ;)

So much to do so little time

Hann inte lägga upp bilderna igår.. Jag har så himla mycket att göra på dagarna men ingen tid alls att hinna med allt. Däremot så har jag ingenting bokat idag så idag ska ni få en riktig uppdate från Sotckholm med shoppingen därifrån!

Nu är det handläggning som gäller, även fast det inte är det roligaste vi gör här..

Clean&Classic

image1278
Cleant, snyggt och dyrt..
Klänning, Anna Sui
Väska, Bottega Veneta
Skor, Christian Louboutin
Armband, Asos

Kändisspaning i Stockholm



Dessa tre var de enda i kändisväg som vi såg i Stockholm.. Och jag måste säga att Sofi var mycket finare i verkligheten än på bild!

Shopaholiclight - yeah right!

Tillbaka från Stockholm, lagom utvilad. Har sovit i snitt fem timmar per natt plus att vi har traskat omkring på stan i tre dagar. Men det har varit grymt roligt. Ni tjejer är verkligen hur bra som helst. Det här gör vi om tycker jag!

Jag ska åka till farmors stuga i Graninge efter jobbet så jag hinner nog tyvärr inte posta något inlägg om shoppingen i stockholm men jag ska försöka. Dock så hinner jag ju blogga en hel del från jobbet ;)

So far I've done this:

[X] Packa
[X] Städa bilen (Gör det på vägen till jobbet)
[X] Städa lägenheten
[X] Göra frukost/Smoothie
[X] Jobba 20.00-05.00 (I'm on my way!)
[  ] Hämta kläder hos Sara

Hey, har klarat av allt utom en sak, rätt nice det!

Nu ska jag dra på mig ett ombyte och sen är jag på väg ut genom dörren. Det blev tydligen 20.00-05.00 istället för 00.00-04.00.. Så jag har stängning.. Inte nice eftersom det är löning den här helgen.. Men vad gör man inte för pengar? ;)

Kommer antagligen inte blogga mer förrän måndag/tisdag så ni får ha det så bra allihop! Jag vet iallafall att jag kommer att njuta av min lediga helg!!!

:D

Dagens:

image1274
Jättedålig bild, men jaa:
Vitt&brunt linne, H&M
Svart kofta, H&M
Jeans, Vero Moda
Väska, Second Hand
Skor, Faith

Shopping, H&M och Second Hand


1. Blå väska med tofsar från H&M
2. Axelremsväska med bruna detaljer, Second Hand


"Skinnjacka" från H&M's barnavdelning. Riktigt fina detaljer!


Skinnarmband från H&M's herravdelning.


Rosa topp som är jättefin på. Kommer antagligen i en dagens under stockholmsresan.

Stressed out

Hittade verkligen ingenting intressant igår på IKEA. Så jag begav mig ut till Timrå, Röda Korset och Erikshjälpen. Inte heller där hittade något. Var lite besviken när jag åkte från Timrå. Men jag bestämde mig för att svänga in även på Erikshjälpen i Bosvedjan vilket visade sig vara lyckat!

Köpte en jättefin väska och ett par  böcker åt mina småsyskon :) Väskan och H&M-kläderna får ni se ikväll.. eller ja-.. efter jobbet. Jag har så himla mycket att hinna med idag innan vi ska  åka typ vid 05.00...

[  ] Packa
[  ] Städa bilen
[  ] Städa lägenheten
[  ] Göra frukost/Smoothie
[  ] Jobba 00.00-04.00
[  ] Hämta kläder hos Sara

GAH, Panik. Jag har typ bara sex timmar på mig. WAAAAAAAAAAH!


Men hallå där!

Sitter på jobbet. Ska på möte klockan 08.00, sen ska jag hem 09.30. Jag ska flexa resten av dagen! JAG ska vara ledig. Den ni!

Dock så lär det inte bli så mycket bloggning förrän efter åtta ikväll då jag jobbar på MAX 15.30 till 19.30.. Men det gör inte så mycket.. För jag är ledig på dagen!

Tjoho!

Dagens:

Måndag:

Ormskinnsmönstrat linne, ?
Svart tee, H&M
Huvtröja, Ellos
Jeans, Cubus
Skor, H&M
Väska, Second hand

Idag:

Vitt linne, H&M
Rosa tröja, H&M
Jeans, Cubus
Väska, Debenhams
Armband, H&M

Monki

Fick precis veta av en jobbarkompis att Monki äntligen har slagit upp portarna här i Sundsvall. Jag blir så lycklig! Nu måste jag dit på studs och kolla ifall de har dessa:



I'm in love!

I'll go wherever you will go

Trölli hade tappat en sko så det blev ingen promenad igår, däremot blev det en massa mys i stallet istället. Han är verkligen go den lilla bullen!

Sen kom hölasset, så vi lastade upp 120 höbalar på loftet... Jag hade korta byxor, så mina ben är ingen vacker syn idag kan jag säga.

Efter stallet åkte jag och handlade mat, man måste ju vara seriös nu när man bor själv. Man har ju ingen som kan vara det åt en längre.

Satina och Madde kom och hälsade på senare på kvällen och då visade jag dem mina inköp från H&M (vilka ni ska få se ikväll). Jag är jättetveksam till jackan men både Madde och Satina tycke att jag skulle behålla den.. Men jag vet inte jag.. Får se hur det blir.

Nu ska jag försöka få till en schysst fransk manikyr mellan samtalen, hur nu det ska gå...


Stilrent

image1262
Tre riktigt snygga väskor som mer än gärna får flytta in hos mig! Jag gillar att de alla är stilrena med diskreta detaljer, det gör verkligen hela väskan! Alla tre kommer från
Asos!

Stockholm, here we come!



Hey, hey, hey! Har glömt att berätta att jag åker till Stockholm nu till helgen! Jag har bokat ett rum på STF Fridhemsplan! Det blir shopping, utgång och en massa mys. Jag älskar Stockholm! Längtar verkligen!

Min bebis

image1256image1258

Mitt lille hjärtegryn, han är så fin. Undrar om jag ska ta med mig kameran ut till stallet idag... :)

Tired

Tröttheten kom verkligen efter. Idag är jag helt slutkörd. Dock så ska jag till stallet i eftermiddag, så jag får slappna av lite. Sen blir det matshopping och matlagning för hela slanten. Jag hatar att laga mat åt mig själv! Dock så har jag väl egenligen inget val om jag vill äta resten av månaden..

Green & Gold

image1255
Linne&kjol, H&M
Väska, Faith
Skor, netaporter.com

Sleeeeeeep

image1254
Åh. Jag vill också sova. Känner mig inte direkt fit for fight efter cirkus fyra timmars sömn inatt.. Men som man bäddar får man ju ligga..

Din fuling! PANG!

Ja.. Gårdagen var ju.. Intressant. Vissa var ju mer beruschkade än andra vilket var ganska kul faktiskt. Var apless på jobbet, men det gick över så fort jag stämplade ut. Åkte hem, bytte om och drog ner till tjejerna på Olearys. Satt där i två timmar och sen åkte jag hem och sov . Kvart över ett åkte jag ner på jobbet för att hämta Malin och skjutsa hem henne. Sen drog jag ner till tjejerna på stan. Igen. Fick smaka milkshake av Jejje. Den var god. Riktigt god.

Dock så var jag grymt trött imorse. Hoppas på att lite lunch gör mig piggare.

Citat från igår:

Två anonyma personer sitter och kissar mittemot varandra.
S: Vattna blommorna lite!
J: Vattna ingången lite!

S ser en stor van:
- ÅH, värsta våldtäktsbilen!

J: Jag vet ju vad jag pysslar med, pyssling!


Kränga burgare

Är helt stört trött nu. Börjar jobba om en och en halv timme och lägenheten ser ut som om någon var här och trashade den igår. Måste städa. Det blir antagligen inte så mycket bloggning den här helgen eftersom jag jobbar imorrn också. Dock så jobbar jag bara dagpass, men ändå.

Näe, nu måste jag kila!

Trevlig helg!

Dagens:


Vit klänning, Second hand
Kofta, H&M
Sjal, H&M
Leggings, H&M
Skärp, Second hand

Home Sweet Home

Nu är det tre minuter kvar tills jag får springa härifrån. Dock så är hela kvällen uppbokad plus att jag ska jobba på MAX hela helgen, men ändå..

Jag slutar om tre minuter.

Jennifer fyller år idag. Congrats darling!

Nu ringer det. Jag vill hem!

Min matmaskin!

image1252
En sånhär matmaskin har jag köpt! På Ellos för 300 kr. Och jag ÄLSKAR DEN! Den är verkligen min lilla bebis och den dagen den går sönder kommer jag att gråta blod!

Härliga bilder


Riktigt fina bilder på PRE-hingstar.



Underbara bilder!

Google-lista


1. Förnamnet (Sara)


2. Efternamnet (Rydell)


3. Bor i (Sundsvall)


4. Ålder (18)

, ,
5. Mina intressen (festa, rida, vänner)


6. Min favoritfärg (blått)


7. Din favoritmat (kyckling)


8. Ditt favoritdjur (hästar)

I hate this

image1237
Ungefär såhär känner jag mig nu. Jag är så frustrerad och irriterad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det känns som om mitt liv är det som drar ner mig. Jag jobbar hela tiden och om jag inte jobbar så är jag ute och festar, umgås med tjejerna eller med familjen. Det är allt jag har tid med. Jag har aldrig tid för mig själv för jag är aldrig hel-ledig. Jag jobbar 08.00 - 16.00, måndag till fredag. Ofta så jobbar jag typ mellan 10.00 - 19.00 på lördag eller söndag. Och på min lediga dag umgås jag med tjejerna. Men snart måste jag ha lite seriös tid för mig själv. Enda gången jag slappnar av på riktigt är i stallet. Men jag måste ha mer ensam-tid och mer ledighet!

Det är jobben som gör att jag känner såhär, för det känns som om jag inte har något liv. Jag vet att jag måste jobba annars kommer jag aldrig iväg till Australien men just nu känns allt bara botten. Men jag fortsätter jobba. För jag vill verkligen, verkligen, verkligen åka till Australien.

H&M bonus

image1236

Jag måste dra på H&M och shoppa för 430 kronor. Då får jag 600 spänn att shoppa för i slutet av augusti. Lovely!


Beställning

image1235
*Skinnjacka från H&M's barnavdelning, jag hoppas att den inte ser lika plastig ut in real life.
*Blå väska med tofs, jag älskar färgen!
*Rosa topp som såg ut att sitta jättefitn på modellen.
*Grön väska, me likey!

Sen har jag även beställt tre baslinnen, men dom orkade jag inte visa ;)

Work, work, work

Yes, nu sitter man här igen. Har precis fått veta att jag har fått förlängt också. Till sista september och sen får vi  se hur det blir efter det. Skönt att ha en månad till säkrad.

Idag blir det fika med Gabrielle efter jobbet, ska bli trevligt. Har inte träffat henne på år och dar (om man inte räknar gången vi träffades ute). En massa prat står alltså på schemat.

Sen måste jag hem och laga mat/städa. Hualigen. Jag är verkligen inte huslig av mig, men jag lyckades göra hemmagjord salsa igår med min nya matmaskin. Tänkte visa en bild på den men Ellos har ju stängt ner sin hemsida..


Mer snyggt från Asos


Tre riktigt snygga partylinnen från Asos. Alla tre skulle vara mer än välkomna i min garderob!

Fina smycken



Jag gillar Asos utbud av smycken. Dessa tre är bara några av alla finingar som finns på hemsidan. Sussie skulle nog lägga in en beställning (tyckte jag mig höra igår när jag låg och halvsov) så man kanske ska snika in sig där och dela på frakten?

Fin klänning

image1227
En riktigt snygg klänning från H&M som jag föll för på grund av bilden till höger. Jag dras till bilden på något sätt, den är så enkel, med en snygg bakgrund som verkligen framhäver klänningen. Jag gillar den!

Färgklick

image1226
Himla snyggt kollage. Men gör man dem i paint så blir det inte mycket bättre än såhär ;)

Linne, Asos
Shorts, Asos
Väska, Asos
Halsband, Asos
Skor, Faith

Dagens:


Vitt linne, H&M
Randigt linne, H&M
Shorts, Gina Tricot
Kofta, Gina Tricot
Väska, Second hand
Skor, Second hand
Halsband, Second hand


I feel like this:

image1224
Det där såg väääääldigt skönt ut! ;)

Tjejsnack v.33 - Kärlek

  • Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?
  • Haha, jaa. Herregud. Bosvedjeskolan säger jag bara. Resten är konfidentiellt.

  • Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?
  • Det var förbjudet, men spännande.

  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?
  • Nja. Inte kärlek men förälskelse.

  • Vad är kärlek för dej?
  • Total tillit och att kunna vara sig själv i den andres sällskap.

  • Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.
  • Nej, och jag klarar mig väldigt bra utan kan jag säga. Killar medför bara en massa problem som jag inte orkar med just nu.


    Kenneth Jay Lane



    VS



    Vilka är snyggast? De smala utan huvud eller de med?

    Jag personligen gillar de utan huvud bäst, de känns mer lättmatchade och stilrenare. Jag tycker att det lätt blir för mycket med huvudena. Vad tycker ni?

    Girly Girly:

    image1219
    Det här skulle jag ha på mig en dag på stan.

    Kjol, Promod
    Linne, H&M
    Väska, YSL/Asos
    Halsband, H&M

    YSL Downtown bag



    Jag tycker att YSL Downtown bag är riktigt snygg. Den är stor, har snygga detaljer och går att bära på axeln. På Asos kostar den lite drygt 14.500. Men den är grymt snygg. Ni kan ju hojta ifall ni känner er givmilda, eller alternativt ifall ni hittar någon bra gjord kopia!

    Helt fantastiska bilder






    Tom Nolle är en helt underbart bra fotograf. Han har varit på Island, ett av mina drömresemål. Det är inte direkt så att jag blir mindre sugen på att åka när jag ser dessa fantastiska naturbilder. Dessa bilder hittar du här, tillsammans med massor av andra, lika fantastiska, bilder från andra platser. Se och njut!



    I wish I had:

    image1179
    Ännu en outfit som jag önskar att jag hade!

    Linne, H&M
    Shorts, Promod
    Kofta, H&M
    Väska&armband, Promod

    Shit Pommes!

    Vaknade för typ en timme sen. Jobbade natt igår, slutade runt sex. Åkte hem och sen kom Madde hit också. Somnade inte förrän vid sju. Men det är helt sjukt! Jag har sovit i nio timmar, men jag är ändå helt slut. Ikväll blir det myskväll med tjejerna, det kan jag behöva!

    Några dagens:

    Fredag:

    Rött linne, Ellos
    Kofta, mormor
    Byxor, H&M
    Väska, mamma
    Skor, DinSko


    Sporttopp, Intersport
    Rött linne m rosett, H&M
    Jeans, Only
    Skor, I <3 Mustang
    Kofta, H&M

    Lördag:

    Vitt linne, Ellos
    Randigt linne, Ellos
    Kofta, Gina Tricot
    Shorts, Bershka

    Gårdagen var mindre rolig, träffade lite folk jag kände men det hände så himla mycket som är lite svårt att smälta. Nu ska jag åka till Matilda innan jobbet. Roligt!

    Vill bara säga också hur mycket ni tjejer betyder för mig. Älskar er!

    Utgång

    Ikväll blir det utgång med Madde och Sussie. Man måste ju passa på när man är ledig (vilket inte är alldeles för ofta nu för tiden).  Däremot imorrn blir det stängning på MAX, så då får ni komma och köpa hamburgare av mig allihop! ;)

    Dagens och kvällens outfits ska jag försöka klämma in imorrn, om jag hinner!

    Ciaociao!


    I wish I had:

    image1175
    Linne&Byxor, Promod
    Väska&Skor, Faith
    Armband, Swarowski

    Vill verkligen ha det här, varför, varför, varför är jag inte miljonär!?

    Chiquita-banana

    image1174
    Här är min vän Jennifer som försöker balansera en bananlåda på huvudet. Sekunden efter "sträckte" hon nacken och kunde inte bära lådan längre.

    Things I find really ugly:

    Här kommer fem saker som jag tycker är grymt fult:


    1. Barnsliga tryck på vuxenkläder går fetbort!


    2. Polotröja är grymt fult. Enda gången jag kan tycka att det är okej är i skidbacken!


    3. Bolero som knyts över brösten. Huua. Bolero över huvudtaget. Huua!


    4. Farfarströjor med mysko urringning. Skitfult!


    5. Magtröja. Varför, varför, varför? Det är så fult. Jag antar att det är mina 90-tals-minnen som spökar. Men det är så fult!!!

    Back on track

    Jag fick ta ut flexen igår, after all. Sprang härifrån klockan 1, hämtade Madde och körde (alldeles för fort) ut till Holm/Sandnäset för att möta upp tjejerna. Vi solade, badade och startade myrornas krig. Sen gick vi upp och spelade mini-golf, och jag lyckades vinna på något vänster.

    Idag blir det 14 timmars jobb, 08.00-16.00 på Bolagsverket och 16.00-22.00 på GIF. Livet är hårt ibland, men det blir ju pengar ;)


    The princess is in the next castle


    Supersött Disney-halsband från KyssJohanna, det här vill jag ha! :D

    Lovely

    image1167

    Det finns så himla många fina hästraser!

    I wish I had:

    image1165
    Om jag hade den röda toppen från Miu Miu skulle jag matcha den såhär, för en utekväll.

    Jeans, H&M
    Topp, MiuMiu
    Armband, Indiska
    Clutch, Jimmy Choo
    Stövlar, MiuMiu

    I want to go too!

    Åh. Mina kompisar ska åka och bada idag också. Men jag måste jobba. Fick inte ta ut flexen, så nu är det work, work work till klockan 4 som gäller. Sen ska jag hem och måla garderoberna. Nice. Det tar sig sakta men säkert  framåt i min lägenhet. Det är väl klart lagom till jag ska åka till Australien. Suck.

    Jaja, sånt är livet. Nu är det snart dags för första samtalet. Bring it on!

    Tjejsnack v. 32 - Gröna fingrar

    * Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
    Jag har inget av dem, men mina favoriter är kaktusar!

    * Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
    Nope, har en fransk balkong men det är lite svårt att  odla därifrån.. Odla är nog inte riktigt min grej..

    * Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
    Alla växter är svåra att hålla levande!

    * När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
    Plastic is fantastic!


    *Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?

    Hell no! Allt jag rör i växtväg dör!


    Where's my sunshine?

    Gårdagen var underbar, men när man väl har fått en soldag, vill man ju ha fler! Jag kollade ut genom fönstret imorse och vill bara stanna kvar under täcket. Ett enda grått dis, var det enda jag såg. Jag som skulle sola lite mer idag..

    Det får bli skitsnack och film istället. Tråkigt dock att sommaren har varit så dålig. Det tycker vi inte om! Det ska vara sol och bad och Piña Colada. Men när jag slutar jobbet så skiner solen säger vi!

    image1164

    Sola&bada (och Piña Colada!)

    image1163
    Yay! Jag slutar om en timme. Då ska jag ta ut friskvården och åka ut till Tranviken med tjejerna. Ska bli så himla skönt, har inte varit på stranden en enda gång i sommar, så jag längtar verkligen! Och gud nåde de moln som skymmer solen!

    Jag ska bara vila lite...

    Är sjuuuukt trött. Jag som skulle gå och lägga mig i tid igår var uppe till efter tolv. Inte bra när man måste upp runt halv sju för att hinna till jobbet. Nu håller jag på att dö, jag vill bara att klockan ska bli 09.40 så jag får rast. Goddamnit, varför lär jag mig aldrig?

    image1162

    Dagens x 2:

    Fredag:

    Vita linnen, H&M
    Kofta, Second hand
    Jeans, BikBok
    Väska, Second hand
    Skor, Bianco


    Gårdagens utgång:

    Vitt linne, Cubus
    Kofta, H&M
    Jeans, BikBok
    Väska, Second hand
    Skor, SkoMårten

    "I de blekaste vattnen..."

    Gårdagen var ju... Intressant. Skulle väl kanske inte påstå att det var grymt kul, men det var.. trevligt. I och för sig har jag alltid trevligt i det sällskapet men ändå. Kom hem vid fyra, sov hos Sussie. Ikväll blir det utgång igen, så det är snart dags att börja föra ;)

    Några citat från gårdagen:

    J: "I de blekaste vattnen simmar de svartaste fiskarna.."

    M efter halva drinken: "Nämen kolla! Det är ju en citron i"

    DOH!

    Happ, så var den dagen något förstörd. Ska jobba på Max från halv fem till halv nio. GUD VAD KUL. Fast det blir pengar i och för sig.. Så nu ska vi inte klaga! ;P

    Snygg skinnjacka

    image1159

    En svart skinnjacka står högst upp på min "vill ha"-lista, men
    den här röda var inte så pjåkig den heller. Jag skulle ha matchat den med svarta jeans, ett vitt långt linne, svarta pumps och silverörhängen.

    Tillbaka på brottsplatsen!

    Tillbaka på jobbet och idag är jag mycket mer positiv än vad jag var igår. Det är fredag, jag ska på fest och hela helgen verkar bli perfekt! Det enda jag antagligen inte kommer att få så mycket av är sömn, vilket är synd eftersom det är det enda jag egentligen behöver.

    Men man är bara ung en gång i livet och då ska man leva! Eller hur? ;)


    We-hey, part-hey



    En bild från i lördags, när jag och tjejerna var ut. Jag och Madde innan själva festen började. BIlderna som kom efter den här är dock inte för allmän beskådning ;)

    Ikväll blir det softning hos Madde, med film och mys. Morgondagen bjuder på jobb och senare grillfest på hemlig location. Blir nice det. Resten av helgen bjuder antagligen på mys, fönstershopping, ännu mer fest och en tur till stallet :)

    Ha det bra babies!

    Ellos-paketet

    Här är grejerna jag köpte från Ellos-paketet. Eller ja, jag köpte bara en grej.. men ja:


    Svart hoodie, verkligen behövd!


    Fick dessa gratis! Byxorna är jättesköna, men tröjan har konstig passform, så den blir nog inte speciellt användbar.

    Vill ha:

    image1154
    Jag kan inte bestämma mig. Är den grymt cool eller sjukt ful? Vad tycker ni?

    SUCK

    Är hyffsat less nu. Ringde MAX imorse och kollade om passen jag inte kunde ta var borttagna, fick svaret "du ska jobba om 20 minuter". Mina pass är alltså inte borttagna även fast jag lämnade in en lapp för två veckor sen. Nu är dom säkert jättesura för att jag inte kunde jobba idag och blä, vad jag hatar det. Jag hatar konflikter, jag hatar när människor är arga på mig och jag skulle kunna ta på mig tio pass i veckan bara för att vara säker på att dom inte är arga längre.

    ÅH. Måste ringa typ imorrn och kolla så att mitt pass den 7:e är borttaget iallafall. Annars dör jag.

    I wish:

    image1153
    Mulberry Bayswater ska en gång bli min. Kanske inte just i svart, men den ska bli min. Och när den blir det så ska jag matcha den såhär:

    Vitt linne, H&M
    Kofta/Jacka,
    Rick Owens Lilies
    Ballerinor, Scoop
    Armband, Citrine by the stones

    Plus ett par mörka jeans. Lovely!

    Loveit

    Är på väg från jobbet snart. Ska flexa från halv 11. Så himla skönt ska det bli! Har inte varit ledig på jättelänge. Men till helgen, då! Då är jag hellediga lördag och söndag ;)

    Nu måste jag kila! Ciao!