Dagens citat:

Jag: Jaa, jag suger på den..
Anna: Jaa, det är ju också en teknik, själv tuggar jag på den.

(Vi pratar om glass...)

Dagens


Provar lite nytt idag;
Vita linnen, H&M
Kofta, H&M
Jeans, Bershka (nya)
Halsband, Second hand
Väska, Second hand (ny)

Shopping


Jag köpte ett substitut istället för Marc Jacobs äpplen, ett flygplan med klocka! Jag är kär. Sen hittade jag en zebraväska på tradera innan vi åkte som har kommit fram nu!


Yes, det här är den shoppingen som har kommit med hem än så länge eftersom min resväska stannade kvar på Arlanda..


Jag med!

Nu har jag också skaffat en bilddagbok!

Lanzarote 2007


Naturen på Lanzarote är jättefin men jag hade tyvärr inte så mycket tid till att knäppa kort..


Egobilder. Sista bilden knäppte jag bara för att visa hur långt hår jag har fått :D


Mormor, morfar, mamma och mormor med mexikanhatten! ;D


Magnus och mamma i mexikanhattar, Emil äter kex, morfar i poncho&hatt och till slut söt-Emil


Drinkarna var lagom stora. 5 Euro för den här bålskålen! Sen har vi ju hattarna också!

image867


Dagens, många dagens



Dagens på Lanzarote. Dock så är det här på kvällen, därför har jag koftor, sjalar och kavajer för att värma mig lite ;) Orkar inte gå in närmare på var allt är ifrån, fråga om det är något :)

Hemma igen

image839
Är äntligen hemma från Spanien efter mycket strul. Har ingen väska med mig, men den kommer väl den med.. Har haft det jättebra! Bilder kommer alldeles strax, för sen är det projektarbete som gäller!

Kent

En ensam kvinna söker en man
Svar till "Hjärtat talar sant"
En pessimist i sitt livs form
Jag vädrar blod, det luktar sorg

Ett långfinger åt döden
Vi gick över lik
Och skylta' med vår kärlek,
vårt rika inre liv
Men plåtarna till himlen
var slut när vi kom dit
Och priset vi betalat
För att klassas som elit
Var att vi blev som dom andra


Och vi kommer inte längre
Vi är tillbaks på noll
Men ingen kommer sörja
Vi har spelat ut vår roll
Vi glömmer hela skiten
Det betyder ingenting
Vi skulle kommit längre
Men räckte inte till


Ett band på hela jorden kan göra texter som dessa.

Shoppingnerven

image838
Den här riktigt grymma väskan skulle jag inte tveka alls på, om jag hade varit hemma. Dock så tror jag att det blir lite jobbigt att sitta och vänta på att en traderaauktion ska gå ut när man själv är på andra sidan jorden..

För er andra så hittar ni auktionen
här.

Dagens


En ganska färglös dagens..

Vitt linne, H&M
Svart tpp, H&M
Kofta, H&M
Jeans, H&M
Stövlar, Wedins
+
Jacka, H&M
Väska, Second hand

Ett av två



Det här är ett av halsbanden jag köpte igår. Min stjärntecken på en lång guldkedja. Me like.

Dagens:


Svart linne, H&M
Grått linne, H&M
Svart topp, H&M
Jeans, Zara
Skärp, Second hand
+
Jacka, H&M
Scarf, H&M

Värsta H&M-pelaren idag, men så går det när man budgetshoppar ;)

Fynd

Sprang in på en av mina favorit-second handaffärer idag och kom ut två halsband rikare. Bild kommer imorgon antagligen ;)


Dagens:

image833
Ser lite konstig ut men jag ville mest visa att jag faktiskt har uppsatt hår idag!

Svart linne, H&M
Rött linne med rosett, H&M
Kofta, H&M
Jeans, Zara
Pumps, ICU
Väska, Second hand

Tjejsnack v 12 - Vår

·Har du något vårtecken som innebär vår för dig?
När fåglarna börjar kvittra och när man kan sitta på torget utan jacka och äta glass utan att frysa.
·Har du fått vårkänslor än?
Hade fått men nu är det ju dags att börja nynna "Hej mitt vinterland" igen.
·Gör du något speciellt hemma när det blir vår?
Jag städar mer och plockar fram alla sommarkläder.
·Vad är det bästa med våren?
Värmen och att jag kan använda alla mina pumps!
·Finns det något negativt med våren?
Slasket, jag h-a-t-a-r slask.

Ordning och reda

Pengar på fredag(i det här fallet får jag faktiskt min lön på fredag!;D)

När det kommer till att packa antingen när man ska åka utomlands eller när man ska åka hem igen så är jag extrem. Jag börjar oftast fundera på vad jag ska ha med mig en månad i förväg och jag har redan packat klart fast vi åker om fyra dagar. Här ovan ser ni delar av vad jag ska ha på mig tills vi åker. Det kallas tvångsbeteende...

Dagens:


Mysigt och bra nu när snön är tillbaka..

Vitt linne, H&M
Svart topp, Zara
Kofta, Indiska
Jeans, Zara
Skärp & väska, Second hand
Stövlar, Wedins
+
Halsduk, Second hand
Jacka, H&M

Ny asos-beställning?



Funderar på att beställa dessa tre från Asos när lönen kommer. Vingarna är underbara men jag hade tänkt göra om dem till örhängen, den andra halsbandet är ju bara för sött och de silvriga ballerinorna är grymma!

Me want!

image825
Nu har jag hittat ännu ett hästhalsband. Förra gången var det en
enhörning och den här gången är det en pegasus i äkta silver. Me want!

I wish i was a millionaire

image824
Snygg väska i lagom storlek. Varför är jag pank just nu för???

Deprimerad

image823
Det här mötte mig imorse när jag vaknade. Igår var hela gräsmattan grön. Jag. hatar. det. Jag vill ha värme och vår, inte kyla och snö. I och för sig så får det här mig att längta ännu mer tills torsdag! Åh, vad jag bara vill härifrån nu!

Gårdagens:

image822
Hey gårdagens kläder kommer här;

Vitt linne, H&M
Tunika, Catalog
Jeans, Zara
Skärp& skor, Second hand

Hoppas, hoppas

Har precis sökt ett gäng jobb, det kan jag behöva. Hoppas bara att några av dom hör av sig nu, för jag behöver verkligen ett jobb. Har inte shoppat på en hel evighet.. Idag ska jag åka upp till Erikshjälpen och kolla om det finns några fina sommarpumps eller kanske en skinnjacka (jag börjar ge upp mina drömmar..) Au revoir!

Tomorrow baby!

image820image821
Morgondagens outfit får nog innehålla det här nu när vägarna är så gott som fria från snö. Jag älskar våren!

Great

Har hittat min mobil som jag trodde var borta. Det visade sig att den låg i min väska.. Nu blir det råpluggning av svenskan som ska vara inlämnad idag och senare vet jag inte riktigt vad det blir. Antingen träning och slappning eller bara slappning.. Återstår att se!

Saror:

Tisdag:

Vitt linne, H&M
Blommig topp, Indiska
Kofta, H&M
Jeans, Zara
Skärp, Mulberry vintage

Onsdag

Vitt linne, H&M
Svart tröja, H&M
Jeans, Zara
Skärp, Second hand
Pumps, Wedins

SARIS

image815
RAGGAROO - JAG SAKNAR DIG!!!!!

Finally!

Äntligen klar med engelskaarbetet! Nu har jag bara;

* Svenskarapport v.11 fre
* Projektarbete v.12
* Svenskafilm v.12
* Religionprov v.12

innan jag drar till värmen! På tal om värme så har mamma nyss bakat kakor. Jag måste upp fort innan mitt kakmonster till bror har ätit upp alla. Imorgon blir det bloggning, det lovar jag! Godnatt!

Studyhorse

Sitter här och klurar på en uppsats om bloggar. Den kommer bli totalt fake med massa intervjuer som aldrig har ägt rum. Jag måste verkligen skärpa mig när det handlar om skolan. Annars blir det inte alls bra. Nu - back to english!

Min önskeresa - Island

image809
Ända sen jag var en liten, liten knodd på ridskola har jag velat åka till Island. Ända sen jag såg Vinúr när jag var 7 har jag velat åka till Island.

För mig är Island väldigt mystiskt och annorlunda och det är en av anledningarna till att jag vill åka.

Den fantastiska naturen med gejsrar och raukar är en annan anledning och hur skulle man kunna uppleva den bättre än på hästryggen.

Min dröm är att uppleva island på hästryggen men den resan är uppskjuten till framtiden så att jag kan ta med mig en lurvig vän hem till Sverige (eller var jag bor då)


Längtan

image808
Har lagt ner uppsatsskrivandet. Jag orkar verkligen inte med pressen från skolan just nu. Vi har så grymt mycket och jag har så sjukt dålig självdisciplin!

Längtar som ett as tills den 22:a Mars då jag flyr landet för att åka till Lanzarote. En varm sol, stränder och en klarblå himmel låter inte helt fel i mina öron! 11 days to go!

Godmorning starshine

Okej. Gårdagen. Människor verkar mycket fullare när man själv är nykter. Förfesten var kul, och väl ute var jag inte direkt peppad men vi tog oss igenom kvällen med diverse spioneringar och obsessningar. Efterfesten var galen med uppmaningar som "Kan inte alla bara sitta nakna?". Behöver jag säga att det inte hände?

Körde hem i gryningen och somnade direkt när jag kom hem. Vaknade vid 12 av klockan som ringde. Sen började min granne borra i väggen. Då var det lika bra att ge upp.

Idag vankas skrivning av CV och uppsats. Slappning står också på listan samt lite matlagning.

Get home honey

Ja. Gårdagen var ju minst sagt intressant. Förfesten var hemma hos mig och jag hade väldigt kul! Senare när vi kom ner på stan så insåg jag, när jag stod där framför vakten, att jag hade körkortet hemma. Bra tjej! Congrats to me. Det var ju bara att pallra sig hemöver och jag var hemma klockan 1. Men jag mådde inte dåligt imorse iallafall ;)

Nu väntar en till utekväll, dock så är jag nykter ikväll så det kan ju bli intressant! ;P

Experiment

Har just nu ett experiment i ugnen och jag kan inte vänta tills det är klart! Hungrig är jag!

uppd.

image807
Ciabatta med pesto, mozzarellaost och tomat!

Längtar

Satt och kollade igenom mina outfit-bilder och kom på mig själv med att sittaoch drömma om sommaren. Även om jag gillar vintern (mest för skidåkningen) så längtar jag till värmen! Tur för mig att jag åker till Lanzarote om 14 dagar. Hittade tre sommar-outfits som jag antagligen kommer köra igen i sommar!



Hittade även tre andra outfits som jag måste köra re-runs på!

Skrutten!

image806
Titta vad liten han var när vi fick honom! Min lilla skruttebulle! Nu är han värsta glufsmonstret som äter allt han kommer nära. Ska ta en bild nån dag så ni får se med egna ögon ;)

Sara:

image799
Svart linne, H&M
Rosa topp, Indiska
Kofta, H&M
Jeans, Zara

Har lagom ont i hela kroppen efter pump-passet. Skönt ändå ;) Imorgon kommer dock bli något jobbig eftersom jag ska rida och träningsvärken kommer inte vara nådig. Det blir ingen utgång ikväll, jag stannar nog hellre hemma faktiskt, är inte på partyhumör :/

Nu: Topmodel!

Up & going

Morgonen har spenderats med OC-obsessande och sporadisk städning. Är precis på väg ut ur dörren för en promenad med tjejerna. På vägen hem ska jag inhandla lunch, eller vad det nu blir.

Kvällen spenderas på EGO. Jag och G ska på pump. Hur nu det går återstår att se. Efter pumpen blir det troligtvis rekordsnabb fixning och senare utgång. Jag längtar! ;)

Näe, nu måste jag kila! Arrivederci!

Studenten

Snart är den här. Jag kan faktiskt inte fatta att jag ska ta studenten i år. Det ska bli förbannat skönt. Samtidigt lite läskigt. Det är nu jag borde ha en framtidplan. Jag hade en för fem år sen. Då skulle jag bli veterinär. Eller polis. Nu har jag dock ingen aning. Vet inte mer än att jag ska jobba i minst ett år och sen plugga i London. That's it. Jag är avundsjuk på alla som vet vad dom vill. För jag har ingen aning.

63579-794
Ytterst seriös bild på mig och min studentmössa!

Less

Har inte kunnat blogga på några dagar, vilket har gett mig en ofrivillig paus från bloggen. Hade en massa tid över så igår var jag ute på promenad och idag skrev jag in mig på EGO hälsocenter för att äntligen komma i form till studenten och sommaren-07!

Var på Pilates med Sussie idag och det var grymt jobbigt. Spenderade en timme i gymmet innan, så jag kommer med all säkerhet ha träningsvärk imorrn.

Men nu ska jag återgå till mitt OC-obsessande. Måste få en lugn stund innan morgondagens hektiska timmar börjar.  Lord.

Dagens Saror:

Tisdag (Idag):

Vitt linne, H&M
Grön tröja, Cubus
Jeans, H&M
Skärp, H&M
Stövlar, Wedins
Halsband, Second hand
+
Jacka, H&M
Halsduk, ?
Väska, Wedins

Söndag:

Vitt linne, H&M
Kofta, Second hand
Jeans, H&M
Skärp, second hand
Stövlar, Pertti Palmroth vintage

Måndag:

Vitt linne, H&M
Blått linne, H&M
Skärp, Second hand
Jeans, Zara
Jacka, H&M


Home sweet home

Nyss hemkommen efter en "myskväll" hemma hos Madde. God middag i form av kyckling och något brända kroketter. Senare borttappning av bilnyckel. hets över det och ännu senare upphittning av bilnyckel i Maddes väska. Filmen för kvällen blev Beck - Advokaten som jag somnade ifrån efter tio minuter. En välbehövlig powernap! Vaknade när filmen var slut av att två små flickor låg och spelade tennis på Xbox 360. Snark. En bilfärd senare sitter jag och Anna här och är allmänt tärda. Sängen hägrar och jag är verkligen inte svårövertalad då jag sov ca 4 timmar igår natt.

Morgondagen kommer antagligen att slappas sönder med diverse trevligt sällskap. Jag gillar sportlov!

R. Kelly

63579-789

"If anybody asks you who I am
Just stand up tall
Look 'em in the face and say

I'm that star up in the sky
I'm that mountain peak up high
Hey, I made it
I'm the world's greatest
I'm that little bit of hope
When my back's against the rope
I can feel it
I'm the world's greatest"

Jag älskar den här låten!

Busy

63579-788

Har varit frånvarande ända sen jag köpte bilen och det beror först och främst på fyra saker. Skolan, att jag har bil, kompisar och att jag itne har haft någon direkt lust att blogga. Dock så har jag nyss fått sportlov, så nu blir det antagligen mer bloggning framöver. Måste plugga litegrann också, men några inlägg ska jag nog hinna med :)
Dagen börjar dock med en tur till Hemköp för att inhandla nödvändigheter!