Tjejsnack v 50&51 - Musik & Jul

· Lyssnar du ofta på musik?
Ja, varje dag!
· Vilken/vad är din favorit inom musik? (Artist, skiva, mp3, musikstil, vad som helst!)
Jag gillar svensk musik. Kent, Håkan Hellström, Mando Diao m.fl. Har gjort det länge!
· Sjunger du eller spelar du något instrument, och i så fall vad?
Jag sjunger typ hemma, i duschen! Fast på högstadiet var jag med i skolkören och sjöng mycket solo :) Jag tycker om att sjunga! Singstar är grymt kul! :D
· Om du har träffat någon artist, vilken/vilka?
Nä, det har jag nog faktiskt inte gjort.. Jag räknar inte typ Rydell&Quick.. haha :D
· Om du fick vara vilken artist som helst, vem skulle du vara då?
Pete Doherty, bara för att se hur det är att vara Pete Doherty!


· Vem firar du jul med?
I år är det mamma, bror, mormor, morfar, magnus (mammas sambo) och hans barn.
· Vad önskar du dig i julklapp?
Pengar till en bil! :D
· Tror du på tomten?
 Jag vet faktiskt inte..Jag vill göra det, men jaa..
· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Vi börjar med julfrukost med hela familjen, sen lägger vi paketen under granen och tar det lite lugnt. Vid ett kommer alla släktingar (mormor&morfar i år) så då sätter vi oss och dricker glögg och pratar. Klockan tre är det Kalle och efter det är det julmiddag. När kaffet är avslutat så blir det julklappsutdelning. Vi har inga tomtar längre så jag brukar dela ut paketen. Sen tar vi det lugnt och pratar lite till.
I år tillkommer dock en ny tradition (om det nu blir en sån) för TV3 kommer att visa Sagan om Ringen på Julafton klockan 21.00, och det måste jag bara se :D
· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Jag och mamma brukar baka jullimpa, sen brukar jag baka lussekatter och pepparkakor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback