Tatueringar

Jag vet att många är väldigt anti tatueringar eftersom det är något som blir en del av dig, en del som är väldigt svår (och dyr!) att ta bort. Jag tycker själv att det väldigt lätt blir för mycket, t.ex. när det är för mycket färg, för stort motiv eller om de helt enkelt bara är för mycket!

Däremot tycker jag att enkla, stilrena tatueringar utan färg kan vara riktigt snygga. Jag tycker också att en tatuering gör sig bäst om den betyder något för personen som bär den.

Jag har två tatueringar klara som jag ska göra snart. På min högra handled ska jag göra ett litet hjärta i svart, inte ifyllt. En symbol för alla dem jag älskar.

På min andra handled ska jag skriva "Memoria in aeternum", som en symbol för alla som jag har förlorat men som jag kommer minnas i all evighet. Jag lägger ut bilder på dem så fort de är klara.

Vad tycker du om tatueringar?


Kommentarer
Postat av: sanna

jag håller med dig,dom ska vara enkla o stilrena men vissa med stort tryck o färg i kan vara riktigt snygga..själv har jag en tat på vänster handled som det står "calm" på,som en påminnelse till mig själv att sakta ner ibland och tänka efter..är rätt så impulsiv och ja så jag har min påminnelse där ;)

Postat av: sara

sanna: det beror ju såklart på vad det är för motiv, men generellt gillar jag itne färg på tatueringar.. aah, det var ju smart ;D

2006-11-24 @ 09:56:50
URL: http://shopaholiclight.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback