frågor

Hur länge har du bloggat?
Oj, Jag har ju bytt blogg tusen gånger, men våren/sommaren 2005 typ..
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började logga?
Jag hade väl egentligen ingen bild av bloggar och bloggare.. Jag tyckte bara att det verkade kul och ville testa :)
Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj, vad svårt.. Antagligen någon kul modeblogg..
Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Haha, det känns som om jag var så liten då. Som om jag var ganska rejält omogen.. aah..
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Haha, många! Runt 75-100, men jag läser absolut inte alla varje dag..
Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
10% Dagboksbloggar,  90% Mode/Dagboksbloggar
Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Engla
Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Hm.. Svårt.. Men jag och Quietheart verkar ha gått igenom ungefär samma saker..
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Pappa tycker att jag bloggar för mycket. Annars är väl alla ok med det :)
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet faktiskt inte. Min blogg är ju ganska inriktad på "kläd-delen" i mitt liv så jaa.. det antar jag...
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Näe, jag är inte personlig i min blogg och det är så jag vill ha det.
Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mitt privatliv (sånt som verkligen är privat) och vad som händer i min familj och mina kompisrelationer.
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
25% är väl för bekräftelse men jag älskar att blogga, så det är mest för min egen skull.
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja, det tror jag inte.
Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nope, det har jag inte..
Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det vet jag inte. Men jag antar att det kan vara det om man blir för besatt av att blogga så att det stör ens "vanliga" liv.
Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej. Inte som jag kan minnas.
Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Hm.. det har jag säkert..
Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag kan nog kanske hellre sätta mig och blogga istället för att plugga eller göra annat tråkigt. Men annars finns det inga för min del.
Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, det tror jag men hur det förändras kan jag inte svara på.
Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Självklart påverkar bloggarna vår kultur. Kolla bara på alla som har fått jobb genom sina bloggar!
Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Att jag har fått en plats att skriva av mig, och så får jag skriva mer om kläder, vilket är kulkul ;)
Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Bloggläsandet är nästan en del i min vardag, jag älskar att läsa andras bloggar! :D
Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Whoever :D


Kommentarer
Postat av: Jessica

hmhm. 80% mode å 10% dagboksbloggar. resten då? ^^

Postat av: sara

hahaha, ojdå ^^ missade visst nian där ;)

2007-01-12 @ 21:06:54
URL: http://shopaholiclight.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback