Workin' 9 - 5

Eftersom många undrar vad det är jag jobbar med så tänkte jag förklara lite mer ingående. Jag har två jobb för det första. Jag jobbar heltid på Bolagsverket, sen jobbar jag deltid på MAX. Det är nog inte MAX som ni vill veta mer om så jag hoppar direkt på att försöka förklara vad Bolagsverket är.

image1144

Nästan alla företag som finns i Sverige är registrerade hos Bolagsverket. Vi registrerar innehavare, verksamhet (vad företaget ska göra), aktiekapital osv. Det jag gör på Bolagsverket är att jag sitter i kundtjänst. Jag svarar på alla möjliga frågor. Allt mellan hur lång tid ett ärende tar att registrera till vilket aktiekapital ett aktiebolag hade när det nybildades. Jag gillar mitt jobb och jag hoppas verkligen att jag får chansen att stanna kvar här även efter sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback